ICM229 Yapı Donatımı 1

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ICM229
Ad Yapı Donatımı 1
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Herhangi bir yapının iç mekanlarında (ıslak ve ıslak olmayan) ısınma, havalandırma ve onlara ilişkin sistemler hakkında bilgi verilmesi.

Dersin İçeriği

Isıtma: Isıtma sistemleri, Isıtma yöntemleri ve kuramları: Merkezi ısıtma, tekil ısıtma, bölge ısıtma ve özel ısıtma. Havalandırma: Doğal havalandırma, mekanik havalandırma, kanal sistemi tasarımı, havalandırma uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Köktürk, U. Kalorifer Tesisatı El Kitabı, Nobel Akademik Yayıncılık,1999. / Halıcı, F. Kalorifer ve Havalandırma Tesisatı, Birsen Yayınevi.ISBN: 9789755116907 / Sıdal, C. 2007, Sıhhi Tesisat, Birsen Yayınevi, İstanbul. Makina Mühendisleri Odası, Kalorifer Tesisatı Proje Hazırlama Esasları, Yayın no: 352

Notlar

İnternet Kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tesisat sistemlerinde karşılaşılan problemlerin çözümlerini belirtir.
ÖÇ02 İlgili standartlar, rehber ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Havalandırma sistemlerini ve ihtiyacın belirlenmesinde kullanılan hesaplama yöntemlerini kavrar.
ÖÇ04 Dersin diğer disiplinler ile olan ilişkisini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Isıtma Sistemleri: Isıtma Yöntem ve Kuramları: Isı Yükü, Isı İletimi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Isıtma Yöntemine Göre Mekan İçinde Isı Hareketi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Merkezi Isıtma Sistemleri. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Sıcak Sulu Isıtma Sistemleri: Alttan Dağıtma Alttan Toplama Sistemler. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Üstten Dağıtma Alttan Toplama Sistemler. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Kat Kaloriferleri: Tek Borulu Sistem, Çift Borulu Sistem. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Döşemeden Isıtma. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sıcak Hava Perdeleri, Havalandırma: Doğal Havalandırma. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Mekanik Havalandırma: İç Hava Kalitesi, Havalandırma Tesisatı. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Kanal Sistemi Tasarımı. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Farklı Mekanlarda Havalandırma: Konutlarda, Garajlarda, Okullarda. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Merkezi Havalandırma Santralleri. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 Binalarda Kanal Uygulaması ve Hava Dağıtımı. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Endüstriyel Havalandırma. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 04:16