ICS203 Santiye Stajı (22 İş Günü)

2 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ICS203
Ad Santiye Stajı (22 İş Günü)
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Kemal SAKARYA
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Kemal SAKARYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mekan tasarımının uygulama aşamasında yapılan bütün işçilikleri staj süresi boyunca takip etmek, şantiyede iş akışı düzenini sağlamak/iş organizasyonunda yer almak, işçiliklerde ortaya çıkabilecek olası problemleri, çözümleri ve önlemleri gözlemlemek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Mekan tasarımının uygulama aşamasının tüm evreleri, şantiye organizasyonu, yapı bileşenlerinde üretim ve montajlar, şantiyede takip edilecek iş kalemlerinin tanımları. Duvar kırım ve örme, tesisat döşeme (elektrik-su-doğal gaz), alçıpan duvar-alçı sıva uygulamaları, asma tavan uygulamaları, zemin ve duvarda seramik döşeme, iç/dış cephede boya ve duvar kağıdı uygulamaları, parke döşeme, pencere ve kapı montajları, mutfak montajı, mobilya montajı, çatı uygulamaları, demir doğrama uygulamaları, teras/balkon/çatı işçilikleri.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Baytop, F. (2005). Şantiyecilik diye bir şey. Yapı Yayın, İstanbul.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tasarımın uygulamaya dönüşümünde yer alan işleri sınıflandırır.
ÖÇ02 Şantiye organizasyonunda yer alarak periyodik iş akışını programlar.
ÖÇ03 Şantiyede yapılacak günlük işlemleri listeler.
ÖÇ04 Şantiyede devam eden işleri yerinde inceler.
ÖÇ05 İşçiliklerde ortaya çıkabilecek olası problemlerin farkına varır.
ÖÇ06 İşçiliklerde karşılaşılabilecek problemler için çözüm önerisi geliştirir.
ÖÇ07 İşçiliklerde karşılaşılabilecek problemlere karşı alınabilecek önlemleri ortaya koyar.
ÖÇ08 Şantiyede günlük yapılan işlemleri raporlandırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amaç ve kapsamının tanıtımı, öğrencilerin sunum konularının belirlenmesi. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 1. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 2. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 3. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 4. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 5. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 6. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Staj defteri ve sunumunun gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 7. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 8. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 9. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 10. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 11. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 12. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 13. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. Staj defteri ve sunumunun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Staj defteri ve sunumunun gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Staj defteri ve sunumunun gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 09:40