Genel Bilgi
Kod | ICS203 |
Ad | Santiye Stajı (22 İş Günü) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Kemal SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Kemal SAKARYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mekan tasarımının uygulama aşamasında yapılan bütün işçilikleri staj süresi boyunca takip etmek, şantiyede iş akışı düzenini sağlamak/iş organizasyonunda yer almak, işçiliklerde ortaya çıkabilecek olası problemleri, çözümleri ve önlemleri gözlemlemek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Mekan tasarımının uygulama aşamasının tüm evreleri, şantiye organizasyonu, yapı bileşenlerinde üretim ve montajlar, şantiyede takip edilecek iş kalemlerinin tanımları. Duvar kırım ve örme, tesisat döşeme (elektrik-su-doğal gaz), alçıpan duvar-alçı sıva uygulamaları, asma tavan uygulamaları, zemin ve duvarda seramik döşeme, iç/dış cephede boya ve duvar kağıdı uygulamaları, parke döşeme, pencere ve kapı montajları, mutfak montajı, mobilya montajı, çatı uygulamaları, demir doğrama uygulamaları, teras/balkon/çatı işçilikleri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Baytop, F. (2005). Şantiyecilik diye bir şey. Yapı Yayın, İstanbul.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tasarımın uygulamaya dönüşümünde yer alan işleri sınıflandırır. |
ÖÇ02 | Şantiye organizasyonunda yer alarak periyodik iş akışını programlar. |
ÖÇ03 | Şantiyede yapılacak günlük işlemleri listeler. |
ÖÇ04 | Şantiyede devam eden işleri yerinde inceler. |
ÖÇ05 | İşçiliklerde ortaya çıkabilecek olası problemlerin farkına varır. |
ÖÇ06 | İşçiliklerde karşılaşılabilecek problemler için çözüm önerisi geliştirir. |
ÖÇ07 | İşçiliklerde karşılaşılabilecek problemlere karşı alınabilecek önlemleri ortaya koyar. |
ÖÇ08 | Şantiyede günlük yapılan işlemleri raporlandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amaç ve kapsamının tanıtımı, öğrencilerin sunum konularının belirlenmesi. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | 1. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 2. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 3. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 4. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 5. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 6. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Staj defteri ve sunumunun gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | 7. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 8. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 9. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 10. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 11. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 12. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 13. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Şantiyedeki iş kalemlerinden birinde yaşanan problem, problem için geliştirilen çözüm önerisi ve ileride yaşanabilecek benzer problemler için alınabilecek önlemlerin yorumlanması. | Staj defteri ve sunumunun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Staj defteri ve sunumunun gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Staj defteri ve sunumunun gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |