IMS223 İç Mimaride Grafik İletişim

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS223
Ad İç Mimaride Grafik İletişim
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. NİNA ALMASİFAR


Dersin Amacı

İç Mimarlık ve grafik tasarım ilişkisinin kavratılması; mekanın işlevselliği bağlamında mekana uygulanan grafik tasarım öğelerinin öğrenilmesi, tasarımın ne olduğunun ve tasarım düşüncesinin mekanda nasıl belirip biçimlendiğinin iç mekan/işlevsellik/iç mekanı kullanan hedef kitle/grafik tasarım ilişkileri üzerinden tartışılarak kavratılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Teknolojik gelişmeler sayesinde kültürel üretim alanları arasında sınırların kalktığı günümüzde özellikle grafik tasarım alanının hayatın bütün dinamiklerine etki ettiği görülmektedir. Grafik unsurların bir iletişim biçimi olarak kullanıldığı alanlardan biri de İç Mimarlık alanıdır. Bu bağlamda düşünüldüğünde; çeşitli grafik iletişim biçimlerinin iç mimarlık alanı bağlamında tartışılmakta; fiziksel ve algınan mekanda kullanılan grafik iletişim biçimleri örneklerle incelenmekte; grafik üretim biçimlerinin mekanın deneyimlenmesine, algılanmasına katkısı tartışılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

autocad programı, tasarım proje derslerini almalı, en az ikinci yıl

Kaynaklar

S.C. REZNIKOFF, S.C., (1986), Interior Graphic and Design Standards, publisher: Watson-Guptill. CHING, F. D. K., (2015), Architectural Graphics, 6th Edition, Publisher: ‎ Wiley; 6th edition (April 6, 2015). DAVIS, D. A., WALKER, T. D., (1999), Plan Graphics, Publisher: ‎ Wiley; 5th edition.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç mimari ve grafik tasarım ilişkisini tanımlar
ÖÇ02 iç mekana uygulanacak olan grafik tasarım öğelerini analiz eder
ÖÇ03 iç mekanın işlevselliği bağlamında grafik öğeleri uygular
ÖÇ04 Grafik plan ve çevre analizi düzenler ve SWOT tablosunu oluşturur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, dersin işleyişine dair genel giriş. autocad programı, tasarım proje derslerini almalı, Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Grafik tasarım alanı, üretim süreci ve biçimlerini anlatma. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
3 Grafik Tasarımda mekan algısı, iç mekanda grafik iletişim. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
4 İç mekanda kullanılan grafik öğeler, örnek inceleme ve tartışma. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
5 Öğrenciler tarafından araştırılan örneklerin incelenmesi ve tartışma Kaynak okuma ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
6 İllüstratif Çözümlemeler Kaynak okuma ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
7 İç mekanda kullanılan İllüstratif çözümlemelere ilişkin öğrenciler tarafından bulunan örnek incelemeleri, tartışma Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ders notları ve kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi
9 Fotoğrafik Çözümlemeler Kaynak okuma ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
10 çevre analizi ve plan grafik hazırlama Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 İç mekanda kullanılan grafik öğeler: Simgesel Çözümlemeler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 İç mekanda kullanılan simgesel çözümlemelere ilişkin öğrenciler tarafından bulunan örnek incelemeleri, tartışma Kaynak okuma ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 İç mekanda kullanılan grafik öğeler: Tipografik Çözümlemeler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 İç mekanda kullanılan tipografik Çözümlemelere ilişkin öğrenciler tarafından bulunan örnek incelemeleri, tartışma Kaynak okuma ve ödev Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Genel tekrar, örnek inceleme, dönem değerlendirmesi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Sınav Hazırlığı Sınav hazırlığı. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS