IMS222 Biçimde Soyutlama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS222
Ad Biçimde Soyutlama
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. NİNA ALMASİFAR


Dersin Amacı

Öğrencilere üç boyutlu düşünme, var olan bir kompozisyonu analiz etme ve kendine özgü plastik değerlere sahip biçim oluşturma gibi yetiler kazandırmak

Dersin İçeriği

Mimarlık disiplininin heykel sanatı ile olan ilişkisini göz önünde bulundurarak biçim sorununun heykelsi mimarlık anlayışında estetik bütünlüğün sağlanmasında biçimin önemli bir plastik öğe olduğunu vurgulamak ve bütün-parça ve doluluk - boşluk ilişkilerinin sorgulanmasının yanı sıra, görsel bütünlüğün oluşmasında biçimde soyutlama aşamalarının önemini vurgulayarak bu konudaki öğrenme edinimini artırmak

Dersin Ön Koşulu

dünya mimarlık tarihi, tasarım ideolojileri,

Kaynaklar

DUERK, D., (1993), Architectural Programming: Information Management for Design, Publisher: ‎ Wiley, 272 pages. LANG, J., (1987), Creating Architectural Theory: The Role of the Behavioral Sciences in Environmental Design, Publisher: Van Nostrand Reinhold, 352 pages. RAPOPORT, A. , (1969), house, form and culture, Milwaukee: prentice-hall inc., GHASEMI ESFAHANI, M, (2004), Where are we from?, tehran: Rozaneh. STRĄCZKOWSKI, L., (2011), The Meaning of Dwelling for Young Couples in the Light of Questionnaire Research Conducted on the Local Housing Market in Poznań, journal of international studies, vol. 4, no. 1, pp. 98-99.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Formlar ve biçimler üzerinde analitik düşünür.
ÖÇ02 Eleştirel ve analitik düşünme alışkanlığı kazanır.
ÖÇ03 Yaşanan mekansal deneyimi soyutlayabilme ve tekrar bu soyut bilgiyi mimari mekana dönüştürme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Sanat ve tasarım konularındaki bakış açılarında farkındalık yaratır.
ÖÇ05 Tasarımda bütün oluşturabilir, parçalayıp yeniden üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Biçimlendirme Kavramı (Form- Fonksiyon- Estetik) dünya mimarlık tarihi, tasarım ideolojileri, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Gestalt Kuramı terimi olarak - Görsel Yapı- Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası
3 Organik Birlik (Özne - Biçim- İçerik) Öğrencilerin proje konuları ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
4 Serbest Yüzey Düzenleme- (Boşluk, Doluluk) (iki Boyutlu Siyah beyaz soyut çalışma) Malzeme araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
5 Üç Boyutlu Olgu - Üç Boyutlu Biçim ve Organizasyon Syf: 32 (Armoni- Varyasyon, Koram) Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
6 Stilizasyon -Deformasyon Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Gestalt teorisi ile form düzenleme Kütüphane ve internet araştırması, Malzeme araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
9 Metamorfoz Malzeme araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
10 Transformasyon Malzeme araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
11 Uzamsal Göstergeler, Dogrusal Perspektif, İzdüşüm Sistemleri (Eğimli İzdüşüm- İzometrik İzdüşüm- Ortografik Çizim) Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
12 konuyu anlamak ve analiz etmek (iki boyutlu uygulamalı çalışmalar) Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
13 Şekil Zemin Bağıntıları (iki boyutlu uygulamalı çalışmalar) Malzeme araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Proje Temelli Öğrenme
14 Mekan ve konsept tasarımı (Üç boyutlu uygulamalı çalışmalar) Kütüphane ve internet araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
15 Mevcut eksikliklerin düzeltilmesi ve iyileştirilmesi (Üç boyutlu uygulamalı çalışmalar) Malzeme araştırması ve taslak çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS