Genel Bilgi
Kod | IMS222 |
Ad | Biçimde Soyutlama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NİNA ALMASİFAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. NİNA ALMASİFAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere üç boyutlu düşünme, var olan bir kompozisyonu analiz etme ve kendine özgü plastik değerlere sahip biçim oluşturma gibi yetiler kazandırmak
Dersin İçeriği
Mimarlık disiplininin heykel sanatı ile olan ilişkisini göz önünde bulundurarak biçim sorununun heykelsi mimarlık anlayışında estetik bütünlüğün sağlanmasında biçimin önemli bir plastik öğe olduğunu vurgulamak ve bütün-parça ve doluluk - boşluk ilişkilerinin sorgulanmasının yanı sıra, görsel bütünlüğün oluşmasında biçimde soyutlama aşamalarının önemini vurgulayarak bu konudaki öğrenme edinimini artırmak
Dersin Ön Koşulu
dünya mimarlık tarihi, tasarım ideolojileri,
Kaynaklar
DUERK, D., (1993), Architectural Programming: Information Management for Design, Publisher: Wiley, 272 pages. LANG, J., (1987), Creating Architectural Theory: The Role of the Behavioral Sciences in Environmental Design, Publisher: Van Nostrand Reinhold, 352 pages. RAPOPORT, A. , (1969), house, form and culture, Milwaukee: prentice-hall inc., GHASEMI ESFAHANI, M, (2004), Where are we from?, tehran: Rozaneh. STRĄCZKOWSKI, L., (2011), The Meaning of Dwelling for Young Couples in the Light of Questionnaire Research Conducted on the Local Housing Market in Poznań, journal of international studies, vol. 4, no. 1, pp. 98-99.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Formlar ve biçimler üzerinde analitik düşünür. |
ÖÇ02 | Eleştirel ve analitik düşünme alışkanlığı kazanır. |
ÖÇ03 | Yaşanan mekansal deneyimi soyutlayabilme ve tekrar bu soyut bilgiyi mimari mekana dönüştürme becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Sanat ve tasarım konularındaki bakış açılarında farkındalık yaratır. |
ÖÇ05 | Tasarımda bütün oluşturabilir, parçalayıp yeniden üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biçimlendirme Kavramı (Form- Fonksiyon- Estetik) | dünya mimarlık tarihi, tasarım ideolojileri, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Gestalt Kuramı terimi olarak - Görsel Yapı- | Kütüphane ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
3 | Organik Birlik (Özne - Biçim- İçerik) | Öğrencilerin proje konuları ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
4 | Serbest Yüzey Düzenleme- (Boşluk, Doluluk) (iki Boyutlu Siyah beyaz soyut çalışma) | Malzeme araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | Üç Boyutlu Olgu - Üç Boyutlu Biçim ve Organizasyon Syf: 32 (Armoni- Varyasyon, Koram) | Kütüphane ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
6 | Stilizasyon -Deformasyon | Kütüphane ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Gestalt teorisi ile form düzenleme | Kütüphane ve internet araştırması, Malzeme araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Metamorfoz | Malzeme araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Transformasyon | Malzeme araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Uzamsal Göstergeler, Dogrusal Perspektif, İzdüşüm Sistemleri (Eğimli İzdüşüm- İzometrik İzdüşüm- Ortografik Çizim) | Kütüphane ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
12 | konuyu anlamak ve analiz etmek (iki boyutlu uygulamalı çalışmalar) | Kütüphane ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Şekil Zemin Bağıntıları (iki boyutlu uygulamalı çalışmalar) | Malzeme araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Mekan ve konsept tasarımı (Üç boyutlu uygulamalı çalışmalar) | Kütüphane ve internet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Mevcut eksikliklerin düzeltilmesi ve iyileştirilmesi (Üç boyutlu uygulamalı çalışmalar) | Malzeme araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |