Genel Bilgi
Kod | ICM222 |
Ad | Malzeme 2 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin yapı malzemesi olarak Doğal Ahşaplar türevleri, Camlar, Metaller, Boyalar, Plastikler, Isı-su-ses yalıtım malzemeleri, Tekstil malzemeler, Ahşap-Metal-Plastik ve Mineral esaslı Kompozit yapı malzemeleri ve İleri malzeme türevlerini kavrayarak, iç mekan tasarım süreçlerinde bu malzeme bilgilerini kullanarak mesleki altyapılarını güçlendirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Doğal Ahşaplar türevleri, Camlar, Metaller, Boyalar, Plastikler, Isı-su-ses yalıtım malzemeleri, Tekstil malzemeler, Ahşap-Metal-Plastik ve Mineral esaslı Kompozit yapı malzemeleri ve İleri malzeme türevleri olan Şekil Hafızalı Malzeme konuları yer almaktadır. Bu malzeme türlerinin yapıda kullanımları olumlu-olumsuz özellikleri konu kapsamındadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Eriç, M. 2014, Yapı Fiziği ve Malzemesi, Literatür Yayıncılık. / Topçu, B. & Uygunoğlu, T. 2021, Yapı Malzemesi, Nobel Akademik Yayıncılık. / Kocataşkın, F. 2000, Yapı Malzemesi Bilimi Özellikler ve Deneyler, Birsen Yayınevi, İstanbul. Ching Adams, Building Construction Illustrated, John Wiley and Suns Inc., New Jersey, 2009. Richard Weston, Materials, Form and Architecture, Laurence King Publishing, London, 2008.
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yapı malzemelerini türlerine göre ayırt eder. |
ÖÇ02 | Mimaride kullanılan malzeme türlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Yalıtımın gereksiniminin malzeme türleri ve yapı ile olan ilişkisini kavrar. |
ÖÇ04 | Özellikleri geliştirilmiş malzemelerin mimari ve iç mimariye olan etkilerini kavrar. |
ÖÇ05 | Diğer alanlarda kullanılan malzeme türleri ile yapı malzemeleri arasındaki ilişkiyi kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğal Ahşaplar- Geniş Yapraklılar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Doğal Ahşaplar- İğne Yapraklılar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Camlar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Metaller | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Boyalar | Yapı Ürün Katalog ve Uygulama Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Plastikler | Yapı Ürün Katalog ve Uygulama Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Yalıtım Malzemeleri | Ders Notları ve Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Ahşap Kompozitler | Yapı Ürün Katalog ve Uygulama Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Metal Kompozitler | Yapı Ürün Katalog ve Uygulama Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Plastik Kompozitler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Mineral Esaslı Kompozitler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Tekstil Malzemeler | Yapı Ürün Katalog ve Uygulama Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Şekil Hafızalı Alaşımlar | Yapı Ürün Katalog ve Uygulama Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Şekil Hafızalı Polimerler | Yapı Ürün Katalog ve Uygulama Araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |