ICM202 İç Mimari Proje 2

7 AKTS - 3-4 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ICM202
Ad İç Mimari Proje 2
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FEHİME YEŞİM GÜRANİ


Dersin Amacı

İnsan, mekan ve mobilya ilişkilerini de kapsayan 3 Boyutlu mekan anlayışının kavranması.

Dersin İçeriği

Mekan olgusu, İç mekanı oluşturan temel elemanlar, mekan-biçim ilişkisi (yüzey, hacim, oran-orantı, v.b.), iç mekan- dış mekan ilişkisi, mobilya, malzeme, renk, doku

Dersin Ön Koşulu

İç Mimari Projeye Giriş 1

Kaynaklar

Ching, F. İç Mekan Tasarımı Yapı Endüstri Merkezi Yayınları

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç Mimari problemi araştırmak, kullanıcı gereksinimleri belirler, işlev şeması hazırlama becerisi kazanır
ÖÇ02 Proje üzerinde bireysel kritik, tartışma ve belirlenen hedefler üzerine proje sunumu hazırlar
ÖÇ03 Projelerde konsept oluşturma becerisi kazanır
ÖÇ04 İnsan - çevre ilişkisini mekan düzenlemesine yansıtır
ÖÇ05 İç mimari projelerde estetik yaklaşım geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Amacı, Kapsamı, Değerlendirme Yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Ders bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma
2 Kullanıcı görüntülerinin ve işlev şemasının tanımlanması. İşlev-hacim-kitle ilişkilerinin tanımlanması ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 Çalışma kavramının örneklerle tanımlanması ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
4 1/20 ölçekte mekan düzenlemeleri, asal ve ara işlevler, mekan kurgulanması, Stüdyo kritikleri ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
5 1/20 ölçekte tasarlanan birimin modüler olabilme olanaklarının araştırılması. 1/20 ölçekte tasarlanan birimin büyümede esnek olabilme olanaklarının araştırılması. ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
6 1/20 ölçekte tasarlanan birimin işlevsel esnek olabilme olanaklarının araştırılması ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Final problemin verilmesi, Stüdyo kritikleri ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav proje jürisi için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 1/20 ölçekte tasarlanan birimin biçim, strüktür, anlam, oran, estetik, sistem, vb. değeri. Stüdyo kritikleri ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Çalışma kavramının tanımlanması 1 ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Çalışma kavramının tanımlanması 2 ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Stüdyo kritikleri, İşlev - hacim - dolaşım - ölçek, vb. tanımlarla mobilya mekan ilişkilerinin tanımlanması proje jürisi için hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
13 Çalışma kavramının tanımlanması 3 ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Çalışma kavramının tanımlanması 4 ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Sunuş tekniklerinin tartışılması, Stüdyo kritikleri ödev hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları proje jürisi için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları proje jürisi için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 21 21
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 42 42
Toplam İş Yükü (Saat) 175
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,00
AKTS 7 AKTS