ICM208 Bilgisayar Destekli Tasarım 2

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ICM208
Ad Bilgisayar Destekli Tasarım 2
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ


Dersin Amacı

3 Boyutlu proje tekniklerinin AutoCAD ile iç mimari sunumunun gelişmiş halinin öğretilmesi.

Dersin İçeriği

2 boyutlu çizim teknikleri ile mekan tasarımı yapılması, doku ve renk kullanarak 2 boyutlu tasarımların AutoCAD'de sunuş metotları. 3 Boyutlu çizim teknikleri; duvar, baca, kolon, kiriş, döşeme, kapı ve pencere çizim teknikleri. Merdiven çizimi yöntemleri. Akıllı semboller kullanarak kapı, pencere tasarımı yapılması.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

* KOCABIÇAK, Ü. (2001). AutoCAD 2000, Değişim Yayınları, ISBN: ISBN:9789758289276, İstanbul. * GÜLLÜ, A., AKDOĞAN, G., GÜLESİN, M., AVCI, Ö. (2004). AutoCAD ile Çizim ve Modelleme, Asil Yayın Dağıtım, ISBN: 9789758784479 Ankara. * BOSTANCIOĞLU, B., BOSTANCIOĞLU, N. (2006). Autocad 2007, Değişim Yayınları, ISBN: 9789756267755, İstanbul. * GÜLESİN, M. (2007). AutoCAD 2007 ile Tasarım ve Modelleme, Asil Yayıncılık, ISBN: 9789944135726, Ankara. * NALBANT, M. (2007). AutoCAD 2007 İle Çizim ve Tasarım, Alfa Basım Yayın Dağıtım, ISBN: 9789752978096, İstanbul. * BAYKAL, G. (2007). AutoCAD 2007, Pusula Yayıncılık, ISBN: 9789756477830, İstanbul. * TÜZEL, S. (2008). Autocad 2008 ve Autocad LT 2008, Alfa Basım Yayın Dağıtım, ISBN: 9789752979826, İstanbul. * ŞEN, İ.Z., BORA, H. (2008). AutoCAD 2008, Deha Yayıncılık, ISBN: 9789944097220, İstanbul. * GÖK, K., GÖK. A. (2008). AutoCAD 2008, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750205910, Ankara. * OMURA, G., (GÖBEKÇİN, T.) (2009). AutoCAD 2009 ve AutoCAD LT 2009 Yetkili Eğitim Kılavuzu, Alfa Yayınları, ISBN: 9786051061405, İstanbul. * CAN, M. (2009). AUTOCAD2009 Laboratuvar Uygulamaları, ISBN: 9786055937393, İstanbul. * BAYKAL, G. (2009). AutoCAD 2009, Alfa Yayınları, ISBN: 9786051061153, İstanbul. * GÖK, K. (2009). AutoCAD 2009, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750208867, Ankara. * GÖK, K. (2010). AutoCAD 2010, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750211447, Ankara. * BAKİ, H. (2010). AutoCAD 2010, Modül Tek.Eğt.ve Hiz.Org., ISBN: 9789759380315, İstanbul. * GÖKKAYA, H., ALCA, K. (2010). AutoCAD 2010 Çizim Modelleme, Nobel Yayınları, ISBN: 9786053953456, Ankara. * TAŞKESEN, A., MENDİ, F., TOKTAŞ, İ., ELDEM, C. (2010). Autocad ile Çizim ve Modelleme, Gazi Kitabevi, ISBN: 9789944165976, Ankara.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üç boyutlu AutoCAD programını kullanılabilme becerisi kazanır.
ÖÇ02 Gerçek malzeme görüntüsünü elde edebilme becerisi kazanır.
ÖÇ03 Obje oluşturmayı ve kütüphane geliştirmeyi tanımlar.
ÖÇ04 Sanal gerçeklikte veri transfer edebilme yeteneğini kazanır.
ÖÇ05 Tasarımlarını çıktı ortamına taşır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 3D Ekranına geçiş: 3D Görünüşlerin tanınması, kamera oluşturulması. Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 3D Çubuklarının ve çalışma ekranının hazırlanması. Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 3D Temel şekil oluşturma: Temel 3 boyutlu iç mekan ve mobilya çizimleri oluşturma. Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Box, wedge, cone, polysolid, sphere, cylinder, torus, pyramid komutları ile mekan tasarımı. Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 3D Ana modelleme: 2 boyutlu autocad çiziminin 3. boyuta taşınması. Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Düzlem oluşturma. Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Mevcut çizimleri düzlem haline getirme. Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Vize projesi hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Mevcut çizimleri boyutlandırma. Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Mevcut çizimleri 3. boyuta kaldırma. Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 3D Modellerin Modifiye edilmesi: Model çizimleri boyutlarıyla oynama, birleştirme, çıkarma, kalıp hazırlama. Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Çizimlerin yüzeylerinin uzatılıp kısaltılması. Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Amorf cisimlerin oluşturulması: Eğrisel yüzeylerin oluşturulması. Chamfer, filet komutlarının kullanılması. Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Autocad'den çıkış: 3 boyutlu obje çizimlerine malzeme atamaları. Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Render alma. Çizimlerin autocad'den export edilmesi. Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonu projesi hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonu projesi hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS