IMS230 İç Mimaride Tipografi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS230
Ad İç Mimaride Tipografi
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. AŞKIN ŞEN GÖK


Dersin Amacı

İç Mimarlık ve tipografi ilişkisinin kavratılması; mekanın işlevselliği bağlamında mekana uygulanan tipografik öğelerinin öğrenilmesi, tipografik anlatım yönteminin iç mekan/işlevsellik/iç mekanı kullanan hedef kitle/grafik tasarım ilişkileri üzerinden tartışılarak kavratılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Grafik Tasarım alanında bir üretim biçimi olarak tipografinin mekanın diline katkısı, mekanın amacı işlevselliği bağlamında tartışılmakta; iç mimaride kullanılan tipografik elamanlar örnekler üzerinden incelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yok.

Kaynaklar

Tipografinin Temelleri (2012). Gavin Ambrose & Paul Harris,Grafik Tasarımda Tipografi (2014). Paul Harris

Notlar

internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç mimari ve tipografi ilişkisini kavrar
ÖÇ02 İç mekana uygulanacak olan tipografik öğeleri tanır
ÖÇ03 İç mekanın işlevselliği bağlamında tipografik öğeleri kullanır.
ÖÇ04 Tipografik tasarım ilkelerini yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, dersin işleyişine dair genel giriş. Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Tipografi kullanım alanlarını anlatma. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Tipografide bağlam, iç mekanda tipografi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 İç mekanda kullanılan tipografik öğeler, örnek inceleme ve tartışma. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Tipografik tasarım elemanları: Renk, Ton, Doku ve dikkat edilecek unsurlar. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Tipografik tasarım ilkeleri 1 : Bütünlük, Orantı. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
7 Tipografik tasarım ilkeleri 2 : Görsel Hiyerarşi, Yön. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ders notları ve kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 Tipografik tasarım ilkeleri 3 : Devamlılık, Denge. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Tipografik tasarım ilkeleri 4 : Vurgu, Zıtlık, Okunabilirlik. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 İç Mekanda Görsel Kimliğin önemi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Öğrenciler tarafından araştırılan örneklerin incelenmesi ve tartışma Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
13 İç mekanın bağlamı doğrultusunda tipografik öneriler, tartışma ve örnek inceleme Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 İç mekanın bağlamı doğrultusunda tipografik öneriler, tartışma ve örnek inceleme 2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Genel tekrar, örnek inceleme, dönem değerlendirmesi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar. Sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar.Sınava hazırlık. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS