IMS319 Mekan Kuram ve Çözümlemesi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS319
Ad Mekan Kuram ve Çözümlemesi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

20. yüzyıl iç mekan, tasarım ve mobilya ilişkilerinin irdelenmesi, analiz ve senteze ulaşılması öğretilmesidir.

Dersin İçeriği

20.yüzılda Mekan Tasarımı, kabuk- mekan-tasarım ilişkisi içinde ele alınmaktadır. Karşılaştırmalı olarak örneklerle anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Charlotte and Peter Fiell, Design of the 20h Century, Taschen, *** Kathryn B. Hiesinger and George H. Marcus, Landmarks of Twentieth-Century Design: An Illustrated Handbook, 1995. *** Oya Boyla, Mobilya Tarihi, 2012. *** Oya Boyla, Mobilya, Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, Cilt II, 1997.

Notlar

iç mekan tasarımı ile ilgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 iç mimarlık tasarımı ile diğer disiplinlerin arasındaki etkileşimi bilir
ÖÇ02 mekan çözümlemesi yapar
ÖÇ03 İç mekan tasarım uygulamalarını eleştirel olarak değerlendirir.
ÖÇ04 mekansal tasarımda farklı örneklerini bilir.
ÖÇ05 iç mimari tasarımı oluşturan maddi ve düşünsel arkaplanın önemini tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 mekan tasarımında temel kavramlar ve terimler ilk ders için ön hazırlık gerekmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 20. yüzyıl mimarlığının ortaya çıkışını hazırlayan ortam, konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Mimari ve İç mimari tasarımda belli başlı akımlar konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Emrpesyonizm konu hakkında okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 modernizm, ödev sunumları okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
6 Le Corbusier, tasarım anlayışı ve uygulamaları okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Frank Lloyd Wright ve Mies van der Rohe'nin tasarım anlayışı, ödev sunumları ilgili makale okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav sınav için çalışma- ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Gaudi tasarım anlayışı ve uygulamaları, ödev sunumları okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
10 Frank Ghery ve Zaha Hadid'in tasarım anlayışı, ödev sunumları okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 farklı mekansal çözümleriyle dünyadaki havaalanı mekanlarının incelenmesi, ödev sunumları okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 farklı mekansal çözümleriyle dünyadaki metro istasyonlarının incelenmesi, ödev sunumları okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
13 iç mekan tasarımı nesnesi olarak otel odalarının incelenmesi, ödev sunumları okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 iç mekan tasarımı nesnesi olarak ofislerin incelenmesi, ödev sunumları okuma, ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 ödev sunumları ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 84
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,36
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.11.2022 11:16