Genel Bilgi
Kod | IMS321 |
Ad | İç Mekanda Tekstil |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin iç mekan tasarımlarında kullanacağı tefriş elemanlarıyla, perde, pano v.s. gibi örtü malzemelerinde kullanılan kumaşlar, bunların renk, malzeme, dokuma ve yapısal özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasının sağlanması.
Dersin İçeriği
İç mimaride tasarım ve dekorasyon elementleriyle prensiplerinin bir sentezi yapılarak, özelliklerinin ve fonksiyonlarının mekanların mimarisiyle, estetik ve işlevsel açıdan uygun bir şekilde bütünleşmeleri. İç mekan tekstillerinin teknik ve işlevsel özellikleri ve doğru kullanımları. Özel hazırlanmış PPS sunumlar eşliğinde anlatımlar.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Ders anlatımı sırasında gösterilen slaytlar mevcuttur.
Notlar
İlgili makaleler ve internet kaynakları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | iç mimarlık alanında kullanılan kumaşların, görsel etkileri ve yapısal özelliklerini bilerek tasarım yapar. |
ÖÇ02 | İç mekan tekstillerinde renk ve desen uygulamalarını yorumlar. |
ÖÇ03 | İç mekan tekstillerinde elyaf özelliklerini bilir. |
ÖÇ04 | iç mimarlık alanında kullanılan kumaşların, görsel etkileri ve yapısal özelliklerini bilerek uygulama ve üretim çalışmaları yapar. |
ÖÇ05 | İç mekân tekstilleri ile ilgili kumaş bilgilerinin teknik okuma becerisini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerle tanışmak. Tasarım elementlerine ve birbirleri ile olan ilişkiye genel bakış. Başarılı bir iç mekan tasarımı ve uygulaması için dikkat edilecek genel noktalar. | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Tekstilin tanımı, yapısal ve teknik özelliklerinin anlatımı. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
3 | İç mekan tekstilinde kullanılan kumaşların yapısal özellikleri, kullanım alanlarına göre sınıflandırılması. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Tekstil elyaf bilgisine giriş. | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Tekstil elyaf bilgisi-hayvansal elyaflar | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Tekstil elyaf bilgisi-hayvansal elyaflar 2 | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Tekstil elyaf bilgisi-bitkisel elyaflar 3 | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tekstil elyaf bilgisi-bitkisel elyaflar | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Tekstil elyaf bilgisi-Madensel elyaflar | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
11 | İç mekan Tekstil konstrüksiyon bilgisi. dokuma/örme kumaş | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
12 | İç mekan tekstillerinde Baskı üretim yöntemleri | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
13 | İç mekan tekstillerinde Halı üretim yöntemleri | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
14 | İç mekan tasarımında tekstil kullanımı | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
15 | İç mekan tasarımında tekstil kullanımı 2 | Öğrenci bir sonraki haftanın konusunu araştırp gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |