Genel Bilgi
Kod | ICM301 |
Ad | İç Mimari Proje 3 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
YASEMİN BAŞUSLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Konsept oluşturma ve iç mekan tasarımı yapabilme becerisi amaçlanmaktadır. Bir mekanın yeni bir işlev doğrultusunda yeniden tasarlanması.
Dersin İçeriği
Mobilya-mealzeme-renk-doku ilişkisi. İç mekan tasarım elemanlarının analizi.
Dersin Ön Koşulu
ICM202 İç Mimari Proje 2
Kaynaklar
Francis D.K.Ching, Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayın, 2011,Brooker, G. Stone, S., İç Mekan Tasarımı Nedir, Yapı Endüstri Merkezi
Notlar
İnternet kaynakları.Kişisel fotoğraf arşivi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç mekan tasarım konseptini ifade edebilir. |
ÖÇ02 | Bir mekanı yeni bir işlev doğrultusunda tasarlar. |
ÖÇ03 | Proje konusunun gerektirdiği verileri saptar ve düzenler. |
ÖÇ04 | İç mekan tasarımınında Renk-malzeme ve doku kararlarını ifade eder. |
ÖÇ05 | Tasarımın görünür veya görünmez elemanlarını düzenler. |
ÖÇ06 | Güncel ve geleceğe dair çözümler önerir. |
ÖÇ07 | İç mekan tasarımına etken faktörleri analiz eder. |
ÖÇ08 | İç mekan tasarım sürecini eskizlerle ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders hakkında bilgi verilmesi.Dönem proje konusunun verilmesi | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Araştırma sunumlarının değerlendirilmesi. | Çalışma konusuna örnek Projeler hakkında araştırma, İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Kavramsal yaklaşımın ve tasarım fikrinin belirlenmesi. | Çalışma konusuna örnek Projeler hakkında araştırma, İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Proje konseptinin belirlenmesi. | Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İç mekan projesi jüri değerlendirme. | İç Mimari projenin sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | 1/50 ölçeğinde proje kritikleri. | Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | 1/20 ölçeğinde proje kritikleri. | İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | İç mekan projesi jüri değerlendirme 2 | İç mimari projenin sunum hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
9 | 1/20 ölçeğinde projenin işlevsel kritikleri. | İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | 1/20 ölçeğinde projenin malzeme kritikleri. | İç Mekan etüdleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | 1/10 ölçeğinde projenin işlevsel kritikleri. | İç Mekan etüdleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | İç mekan projesi jüri değerlendirme 3. | İç Mimari projenin sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | 1/20 ölçeğinde projenin malzeme, renk kritikleri. | İç Mekan etüdleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | 1/20 ölçeğinde projenin doku kritikleri. | İç Mekan etüdleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sunuş tekniklerinin tartışılması, stüdyo kritikleri. | İç Mekan etüdleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İç mimari projenin sunum hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İç mimari projenin sunum hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 21 | 21 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 175 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,00 | ||
AKTS | 7 AKTS |