IMS318 Teknolojik Tekstiller

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS318
Ad Teknolojik Tekstiller
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HANDE BİLVAR


Dersin Amacı

Öğrencinin iç mekan tasarımlarında kullanacağı tefriş elemanlarıyla, perde, pano v.s. gibi örtü malzemelerinde kullanılan kumaşlar, bunların renk, malzeme, dokuma ve yapısal özellikleri hakkında bilgi sahibi olmasının sağlanması.

Dersin İçeriği

Öğrencilere İç mekan tasarımında ev süsleme ve kendini ifade etmenin yanında, başta sağlık, güvenlik ve enformasyon alanlarında olmak üzere, başka hizmetler de sunabilen çok fonksiyonlu akıllı tekstil ürünlerinin tanıtılması.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Ders anlatımı sırasında gösterilen slaytlar mevcuttur.

Notlar

Makaleler ve internet kaynakları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tekstil sektöründeki tekolojik gelişmeleri yorumlar.
ÖÇ02 Teknolojik tekstillerin iç mekan tasarımındaki önemini kavrar.
ÖÇ03 Günümüzde akıllı tekstil ürünlerini tanır.
ÖÇ04 Akıllı tekstilleri iç mekanda kullanma becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.19. uncu yüzyıl başlarında gelişmeye başlayan tekstil endüstrisi nanoteknoloji sayesinde yeni bir döneme girişi hakkında bilgi. Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Tekstil elyaf ve yapısal oluşum bilgilerinin aktarımı Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Akıllı tekstillerin tanımı. Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Isı özellikli akıllı tekstillerin örnekli anlatımı. Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Anlatım
5 Işık özellikli tekstillerin örnekli anlatımı 2 Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap
6 Yanmazlık özelliği olan tekstillerin örnekli anlatımı. Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 anti-bakterial tekstillerin örnekli anlatımı. Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Genel tekrar. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Akıllı tekstillerin iç mekanda kullanımına yönelik öğrencilerin geliştirdikleri proje sunumu. Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma
10 Akıllı tekstillerin iç mekanda kullanımına yönelik öğrencilerin geliştirdikleri proje sunumu 2 Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
11 Akıllı tekstillerin iç mekanda kullanımına yönelik öğrencilerin geliştirdikleri proje sunumu 3 Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma
12 Akıllı tekstillerin iç mekanda kullanımına yönelik öğrencilerin geliştirdikleri proje sunumu 4 Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma
13 Akıllı tekstillerin iç mekanda kullanımına yönelik öğrencilerin geliştirdikleri proje sunumu 5 Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma
14 Akıllı tekstillerin iç mekanda kullanımına yönelik öğrencilerin geliştirdikleri proje sunumu 6 Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma
15 Akıllı tekstillerin iç mekanda kullanımına yönelik öğrencilerin geliştirdikleri proje sunumu 7 Öğrenci bir sonraki dersin konusunu araştırıp gelmeli. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar. Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS