Genel Bilgi
Kod | IMS304 |
Ad | Mobilyada Biçimlendirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biçimlendirme ilkelerinin analizinin yapılması ile mobilya tasarımı. Biçim-malzeme, biçim-strüktür ilişkisinin irdelenmesi ve tasarıma etkilerinin ortaya konması.
Dersin İçeriği
Mobilyada biçim, biçim verme özellikleri. Mobilya tasarımında sistematik biçim verme çalışması. Mobilya tasarımında yüzey zenginleştirme çalışmasının biçime etkisi. Mevcut bir mobilya tasarımının seçilerek biçimlendirme ilkelerini analiz etmek. Seçilen ürünün tasarım ve üretim aşamasının irdelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Nuran Yener, Özelikten Biçime, 2000, Genco Berkin ve Önder Küçükerman, Creative Design in Industry, WIT Press and Architecture
Notlar
İnternet kaynakları ve kişisel fotoğraf arşivi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin sonunda öğrenci: mobilya tasarımında biçimlendirme yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ02 | Mobilya Tasarımında Strüktür-Biçim İlişkisini Kurar. |
ÖÇ03 | Mobilya Tasarımında Biçim-Kimlik İlişkisini Kurma Becerisi Kazanır. |
ÖÇ04 | Mobilya Tasarımında Yüzey Zenginleştirme Çalışmasını Yapma Becerisi Kazanır. |
ÖÇ05 | Malzeme-mobilya-üretim yöntemi ilişkisini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi. | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
2 | Mobilya Tasarımında Biçim, Biçim Özellikleri ve Kimlik Oluşturma. | Konu ile ilgili araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Mobilya Tasarımında Sistematik Biçim Verme ve Uygulama Çalışması. | Konu hakkında araştırma. Eskiz hazırlama. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Mobilya Tasarımında Sistematik Biçim Verme ve Uygulama Çalışması 2 | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Mobilya Tasarımında Yüzey Zenginleştirme ve Uygulama Çalışması | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Mobilya Tasarımında Yüzey Zenginleştirme ve Uygulama Çalışması 2 | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Uygulama Çalışmalarının Değerlendirilmesi | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Üretimde Olan Bir Mobilyanın Seçilip, Dönem Çalışması Olarak İncelenmesi | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Seçilen Mobilyanın Biçim- Malzeme-Strüktür Analiizi | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Seçilen Mobilyanın Biçim- Malzeme-Strüktür Analiizi 2 | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Seçilen Mobilyanın Biçimlendirme Yöntemlerinin Analizi | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Seçilen Mobilyanın Biçimlendirme Yöntemlerinin Analizi 2 | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Seçilen Mobilyanın Yüzey Zenginleştirme Çalışmasının Yapılması | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Seçilen Mobilyanın Yüzey Zenginleştirme Çalışmasının Yapılması 2 | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Final Sınavı | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |