ICM302 İç Mimari Proje 4

7 AKTS - 3-4 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ICM302
Ad İç Mimari Proje 4
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT


Dersin Amacı

Konsept oluşturma ve iç mekan tasarımı yapabilme becerisi amaçlanmaktadır. Bir mekanın yeni bir işlev doğrultusunda yeniden tasarlanması.

Dersin İçeriği

Mobilya-mealzeme-renk-doku ilişkisi. İç mekan tasarım elemanlarının analizi.

Dersin Ön Koşulu

ICM301 İç Mimari Proje 3

Kaynaklar

Francis D.K.Ching,Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayın, 2011, Brooker, G. Stone, S., İç Mekan Tasarımı Nedir, Yapı Endüstri Merkezi

Notlar

İnternet kaynakları ve kişisel arşiv.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç mekan tasarım konseptini ifade eder.
ÖÇ02 Bir mekanı yeni bir işlev doğrultusunda tasarlar.
ÖÇ03 Proje konusunun gerektirdiği verileri saptar ve düzenler.
ÖÇ04 İç mekan tasarımınında Renk-malzeme ve doku kararlarını ifade eder.
ÖÇ05 Tasarımın görünür veya görünmez elemanlarını düzenler.
ÖÇ06 Güncel ve geleceğe dair çözümler önerir.
ÖÇ07 İç mekan tasarımına etken faktörleri analiz eder.
ÖÇ08 İç mekan tasarım sürecini eskizlerle ifade eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.Dönem proje konusunun verilmesi Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Araştırma sunumlarının değerlendirilmesi. Çalışma konusuna örnek Projeler hakkında araştırma, İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kavramsal yaklaşımın ve tasarım fikrinin belirlenmesi. Çalışma konusuna örnek Projeler hakkında araştırma, İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Proje konseptinin belirlenmesi. Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İç mimari proje jüri değerlendirme 1 İç Mimari proje sunumu hazırlığı. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 1/50 ölçeğinde proje kritikleri. İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 1/20 ölçeğinde proje kritikleri. İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 İç Mimari Proje Jüri Değerlendirme 2 İç mimari proje sunum hazırlığı. Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
9 1/20 ölçeğinde projenin işlev kritikleri. İç Mekan etüdleri. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 1/20 ölçeğinde projenin malzeme kritikleri. İç Mekan etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 1/10 ölçeğinde projenin işlev kritikleri. İç Mekan etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İç mimari proje jüri değerlendirmesi 3 İç Mimari proje sunumu hazırlığı. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 1/20 ölçeğinde projenin renk kritikleri. İç Mekan etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 1/20 ölçeğinde projenin doku kritikleri. İç Mekan etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Sunuş tekniklerinin tartışılması, stüdyo kritikleri. İç Mekan etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İç mimari projenin sunum hazırlığı. Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İç mimari projenin sunum hazırlığı. Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 21 21
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 42 42
Toplam İş Yükü (Saat) 175
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,00
AKTS 7 AKTS