Genel Bilgi
Kod | ICM401 |
Ad | İç Mimari Proje 5 |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 12 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | EYLEM KIRBAŞ ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
EYLEM KIRBAŞ ÖZDEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
SUZAN MEHTAP TÜZÜN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Önerilen yapı tipi ve mekan işlevine işlerlik kazandıracak iç mimari program geliştirmeye yönelik araştırma ve analiz yapılması, program çercevesinde kavramsal model yaratabilme, kurgulanan tasarım çözümlerini projelendirme yetkinliğinin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Mimari tüm ölçeklerde tanımlı programlarının değerlendirilmesi ve bu programlara verilen konu kapsamında öneri iç mimari proje programı ile işlerlik kazandırılması, mekan ölçeğinden proje yaklaşımını belirleyen kavramsal modeller geliştirilmesi: fiziksel ve sosyal çevre ihtiyaçlarına cevap veren mekan kurgulaması ve bu kurgulama ile uygulama projesine yönelik tasarım kriterlerinin oluşturulması.
Dersin Ön Koşulu
İç Mimari Proje 4
Kaynaklar
İç Mimarlığın Temelleri (2014). Naomi House.
Notlar
Interior Design Practice (2010). Cindy Coleman.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç mimari projenin uygulama süreçleri ile birlikteliğini sağlayan tüm tasarım aşamalarını yürütür. |
ÖÇ02 | Tasarım kararları almaya yönelik mesleki koordinasyon sağlama ve yürütme becerileri kazanır. |
ÖÇ03 | İç mekan tasarımında ihtiyaç programını kurgular |
ÖÇ04 | kavramsal modellere dayanan iç mekan tasarım yaklaşımı geliştirir |
ÖÇ05 | Hazırladığı iç mimari projeyi mesleki ortamlarda sunama ve tartışma becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.Konu ile ilgili Mimari / Rölöve vd. Projelerin öğrencilere dağıtılması. | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | Bina ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların Takdimi. Çalışma konularının tartışılması Ödev: | Proje alanının analizi | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Soru-Cevap |
3 | Seminer 1: Öğrencilerin a) Restorasyon proje Örneklerinin sunumu ve b) Önerilen ihtiyaç listeslerinin tartışılması. | Avan Proje çalışmaları / Mimari Tarz araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Bina Restitüsyon ve Restorasyonu hakkında Workshop yapılması ve Avan Proje ve Mimari Tarz Çalışmalarının değerlendirilmesi. | Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
5 | Mekan Organizasyonu çalışmalarının değerlendirilmesi. | İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
6 | Teorik Ders: Yurt içi ve dışı başarılı Restorasyon Örnekleri, ve İç Mimari tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi. | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Verilen bir konu hakkında 4 saatlik stüdyo çalışması yapılması, 1:10 ölçeğinde plan, iç cepheler, iç perspektiflerle ve 1:5 ve 1:2 detaylarla tasarımın anlatımı. | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | proje sunumu için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Konferans: Rölöve restorasyon çalışmalarından örnekler, Saat 13:15, Stüdyo ve Proje Çalışmalarının değerlendirilmesi. | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri, Problem Çözme |
10 | Stüdyo Çalışmaları ve Kritikler. | Tasarım Ana Kararlarına Uygun Proje Kurgusunun 1/100 ve 1/20 Mimari Ölçeklerde Tanımlanması, İç mekan Kuruluş Öğelerine Ait Detay Tasarım Fikirlerinin Geliştirilmesi, Mimari Anlatım Teknikleri ile Proje Sunum Etüdlerinin Yapılması. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Seminer 2 : Öğrencilerin hazırladıkları restorasyon ve restitüsyon projlerinin Power Point sunusu olarak takdimi. | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
12 | Davetliler: Uzman Mimarlar, İç Mimarlar, Restoratörler, Anıtlar Yüksek kurulundan uzmanlar, uzman firma temsilcileri ve Proje Çalışmalarının değerlendirilmesi. | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
13 | Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan iç mekan tasarımlarının değerlendirilmesi. | Projenin presentasyon çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
14 | Presentasyon önerilerinin değerlendirilmesi. | Projenin presentasyon çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Örnek Sunum Paftaları üzerinde görüşme. | Örnek sunum çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunumu için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunumu için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 9 | 126 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 296 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 11,84 | ||
AKTS | 12 AKTS |