ICM401 İç Mimari Proje 5

12 AKTS - 3-4 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ICM401
Ad İç Mimari Proje 5
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 12 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü EYLEM KIRBAŞ ÖZDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı EYLEM KIRBAŞ ÖZDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
SUZAN MEHTAP TÜZÜN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Önerilen yapı tipi ve mekan işlevine işlerlik kazandıracak iç mimari program geliştirmeye yönelik araştırma ve analiz yapılması, program çercevesinde kavramsal model yaratabilme, kurgulanan tasarım çözümlerini projelendirme yetkinliğinin kazandırılması.

Dersin İçeriği

Mimari tüm ölçeklerde tanımlı programlarının değerlendirilmesi ve bu programlara verilen konu kapsamında öneri iç mimari proje programı ile işlerlik kazandırılması, mekan ölçeğinden proje yaklaşımını belirleyen kavramsal modeller geliştirilmesi: fiziksel ve sosyal çevre ihtiyaçlarına cevap veren mekan kurgulaması ve bu kurgulama ile uygulama projesine yönelik tasarım kriterlerinin oluşturulması.

Dersin Ön Koşulu

İç Mimari Proje 4

Kaynaklar

İç Mimarlığın Temelleri (2014). Naomi House.

Notlar

Interior Design Practice (2010). Cindy Coleman.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İç mimari projenin uygulama süreçleri ile birlikteliğini sağlayan tüm tasarım aşamalarını yürütür.
ÖÇ02 Tasarım kararları almaya yönelik mesleki koordinasyon sağlama ve yürütme becerileri kazanır.
ÖÇ03 İç mekan tasarımında ihtiyaç programını kurgular
ÖÇ04 kavramsal modellere dayanan iç mekan tasarım yaklaşımı geliştirir
ÖÇ05 Hazırladığı iç mimari projeyi mesleki ortamlarda sunama ve tartışma becerisi kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.Konu ile ilgili Mimari / Rölöve vd. Projelerin öğrencilere dağıtılması. Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
2 Bina ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların Takdimi. Çalışma konularının tartışılması Ödev: Proje alanının analizi Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Soru-Cevap
3 Seminer 1: Öğrencilerin a) Restorasyon proje Örneklerinin sunumu ve b) Önerilen ihtiyaç listeslerinin tartışılması. Avan Proje çalışmaları / Mimari Tarz araştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Bina Restitüsyon ve Restorasyonu hakkında Workshop yapılması ve Avan Proje ve Mimari Tarz Çalışmalarının değerlendirilmesi. Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
5 Mekan Organizasyonu çalışmalarının değerlendirilmesi. İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
6 Teorik Ders: Yurt içi ve dışı başarılı Restorasyon Örnekleri, ve İç Mimari tasarım çalışmalarının değerlendirilmesi. Proje etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Verilen bir konu hakkında 4 saatlik stüdyo çalışması yapılması, 1:10 ölçeğinde plan, iç cepheler, iç perspektiflerle ve 1:5 ve 1:2 detaylarla tasarımın anlatımı. Proje etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
8 Ara Sınav proje sunumu için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
9 Konferans: Rölöve restorasyon çalışmalarından örnekler, Saat 13:15, Stüdyo ve Proje Çalışmalarının değerlendirilmesi. Proje etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri, Problem Çözme
10 Stüdyo Çalışmaları ve Kritikler. Tasarım Ana Kararlarına Uygun Proje Kurgusunun 1/100 ve 1/20 Mimari Ölçeklerde Tanımlanması, İç mekan Kuruluş Öğelerine Ait Detay Tasarım Fikirlerinin Geliştirilmesi, Mimari Anlatım Teknikleri ile Proje Sunum Etüdlerinin Yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Seminer 2 : Öğrencilerin hazırladıkları restorasyon ve restitüsyon projlerinin Power Point sunusu olarak takdimi. Proje etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
12 Davetliler: Uzman Mimarlar, İç Mimarlar, Restoratörler, Anıtlar Yüksek kurulundan uzmanlar, uzman firma temsilcileri ve Proje Çalışmalarının değerlendirilmesi. Proje etüdleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
13 Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan iç mekan tasarımlarının değerlendirilmesi. Projenin presentasyon çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
14 Presentasyon önerilerinin değerlendirilmesi. Projenin presentasyon çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Örnek Sunum Paftaları üzerinde görüşme. Örnek sunum çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje sunumu için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Proje sunumu için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 9 126
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 296
Toplam İş Yükü / 25 (s) 11,84
AKTS 12 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 09:12