Genel Bilgi
Kod | IMS445 |
Ad | Teknoloji ve Tasarım |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Son yüzyılda oluşan iç mekan ve mobilya tasarım anlayışlarının karşılaştırılması.
Dersin İçeriği
Son yüzyılda oluşan iç mekan ve mobilya tasarım anlayışlarının mekanlara yansıması, yorumlanması ve karşılaştırılması. Çağdaş mimarlık akımlarının, temel ilkelerin hatırlatılması. Günümüzdeki uygulamalar, tartışma.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
* KUBAT, A. S., ÇİMEN, B., JENCKS, C., KORTAN, E., YURTSEVER, H., DOSTOĞLU, N. T., NUR, E., OSTERTAG, R. (1996). Mimari Akımlar 2, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları/ Yapı'dan Seçmeler Dizisi, ISBN:9789757438367, İstanbul. * GIESELMANN, R., BATUR, A., NASHCHOKINA, M., KORTAN, E., TÜMER, G., ONAT, E., GODOLI, E., HASOL, D., SEMA, A. (1996). Mimari Akımlar 1, Yapı Endüstri Merkezi Yayınları/ Yapı'dan Seçmeler Dizisi, ISBN: 9789757438359, İstanbul.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin sonunda öğrenciler mekan tasarlar. |
ÖÇ02 | Çağdaş mimarlık akımlarını bilgisayar ortamında yorumlar. |
ÖÇ03 | Mobilya tasarım anlayışlarının mekanlara yansıtır. |
ÖÇ04 | Mimari çizim standartlarında ölçülendirme yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş mimarlık akımlarının, temel ilkelerin hatırlatılması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
2 | Art Neouveau-Modern Style-Jugendstill mekanlar ve yorumu. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
3 | Chicago Okulu, mekanları ve yorumu. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
4 | Eklektisist mekanlar ve yorumlanması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
5 | De Stijl, Deutscher Werkbund, mekanları ve yorumlanması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
6 | Ekspresyonist mekanlar ve yorumu. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
7 | Fonksiyonalizm, mekanlara yansıması, yorumlanması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Vize ödevi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Bauhaus, mekanlara yansıması ve yorumlanması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | Geç Osmanlı dönemi mekanların yorumlanması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Erken Cumhuriyet dönemi mekanların yorumlanması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
12 | Sovyetler Birliğinde çağdaş mekan anlayışı ve yorumlanması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
13 | Post Modernist mekanlar ve yorumlanması. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
14 | Hi Tech mekanlar. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
15 | Günümüzdeki uygulamalar, tartışma. | Konu hakkında araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu ödevi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu ödevi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |