Genel Bilgi
Kod | IMS447 |
Ad | Deneysel Mobilya |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Deneysel mobilya kapsamına giren öğeleri tanımlamak. Mobilya tasarımını, kullanıcı, mobilya ve mekan açılarından ele almak. Tanım, tasarım, proje ve modelleme aşamalarında kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yardımı ile yaratıcı sonuçlar elde etmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin bu ders kapsamında yaratıcılığı ön plana çıkartacak özgün bir tasarım yapması beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Çağdaş, yaratıcı ve estetik mobilya tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi kazandırmak. Mevcut mobilya tasarımlarına, eleştirel bakış açısıyla, alternatif tasarımlar yapma becerisi kazandırmak.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Önder Küçükerman, ENDÜSTRİ TASARIMI, ENDÜSTRİ İÇİN ÜRÜN TASARIMINDA YARATICILIK, Yem Kitabevi, İstanbul, 1996
Notlar
İnternet kaynakları ve kişisel fotoğraf arşivi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş, yaratıcı ve estetik mobilya tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Mobilya tasarımlarına eleştirel bakış açısıyla, alternatif tasarımlar yapma becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Mobilya-mekan ilişkisini kavrar ve iç mekan projelerinde uygulama becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Mevcut mobilya tasarımlarını yorumlar. |
ÖÇ05 | Deneysel tasarlama sürecini etkileyen faktörleri analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Deneysel Mobilya Dersine Giriş. | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Deneysel Mobilya Tasarım Konusunun Verilmesi | Konu hakkında araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Deneysel Mobilyada Tasarım Süreci. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Deneysel Mobilyada Tasarım Etkenleri | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Stüdyo içi tasarım tartışmaları | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Stüdyo içi tasarım tartışmaları 2 | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Form-Strüktür Analizi. Maket ile anlatımı. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Malzeme seçiminin mobilyanın sembolik-estetik-anlatımcı işlevine etkisi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Malzeme seçiminin mobilyanın sembolik-estetik-anlatımcı işlevine etkisi 2. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Tasarımın renk-doku-malzeme analizleri. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Tasarımın renk-doku-malzeme analizleri 2 | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Deneysel Mobilya Tasarımları Stüdyo Kritikleri. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Deneysel Mobilya Tasarımları Stüdyo Kritikleri 2 | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Deneysel Mobilya Tasarımları Stüdyo Kritikleri 3 | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |