ICM416 İç Mimarlık Semineri

6 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ICM416
Ad İç Mimarlık Semineri
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Kemal SAKARYA


Dersin Amacı

İç mekan tasarımı alanında belirlenen bir konu hakkında akademik araştırma yapmak, araştırma aşamasını farklı kaynaklarla desteklemek, araştırma bulgularını bilimsel olarak yorumlamak ve araştırma sonucunu sunum haline getirerek sunmak, araştırma bulgu ve sonuçlarının yer aldığı sunum posterini tasarlamak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Derse kayıtlı her öğrenci, yürütücünün belirlediği veya kendilerinin seçtiği bir konu hakkında araştırma yapıp, ulusal ve uluslararası tasarımcılara ait uygulanmış iç mekan örnekleri ile destekleyerek sunum hazırlamakta ve seminer vermektedir. Ayrıca dönem sonunda sunum yapılan konu ile ilgili araştırma bulgu ve sonuçlarının yer aldığı poster tasarımı hazırlamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Mitton, M., ( 2012), ''Interior Design Visual Presentation: A Guide to Graphics, Models and Presentation Techniques'', John Wiley 6 Sons: New Jersey.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mekan tasarımı alanında bir konu hakkında araştırma yapar.
ÖÇ02 İç mekan ve mobilya tasarımlarını analiz ederek tasarım ve detay prensiplerini yorumlar.
ÖÇ03 Araştırmalardan elde ettiği verileri yorumlar.
ÖÇ04 Araştırma bulgularından sonuçlar çıkarır.
ÖÇ05 Araştırma bulgu, yorum ve sonuçların yer aldığı sözlü sunumu hazırlar.
ÖÇ06 Araştırmalarını topluluk önünde sunar.
ÖÇ07 Araştırmalarını alandan dinleyicilerle tartışır.
ÖÇ08 Araştırma bulgu ve sonuçlarının yer aldığı poster sunumu tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amaç ve kapsamının tanıtımı, öğrencilerin sunum konularının belirlenmesi. Konu hakkında araştırmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
2 Örnek bir sunumun üzerinden; araştırma yaparken ve sunum hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler. Sunum esnasında vurgulanacak kısımların belirtilmesi. Konu hakkında araştırmalar yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
3 1. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 2. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 3. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 4. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 5. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Rapor sunumun hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 6. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 7. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 8. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 9. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 10. grup öğrenci sunumlarının dinlenmesi, olası dinleyici sorularının cevaplanması. Sunum içeriği ve öğrencilerin sunum becerisinin yorumlanması. Konu hakkında araştırmalar yapılarak sunum hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Örnek bir poster üzerinden; poster hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler. Posterde vurgulanacak kısımların belirtilmesi. Poster sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
15 Poster sunumların incelenmesi Poster sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor sunumun hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Rapor sunumun hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS