Genel Bilgi
Kod | ICM418 |
Ad | İç Mimari Diploma Projesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 12 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Önerilen yapı tipi ve mekan işlevine işlerlik kazandıracak iç mimari program ve kavramsal model ile kurgulanan tasarım çözümlerini projelendirme, mimari anlatım teknikleri ile sunulması ve mesleki disiplin ve tasarım etiği çercevesinde tartışılarak geliştirilmesi, olası tasarım problemlerini öngörerek çözüm kararları geliştirilmesi, farklı disiplin ve çalışma alanları ile koordinasyon sağlanmasının öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Diploma Projesi içerik dosyası-kılavuzu ile belirlenen konu kapsamında istenen projenin programlanması, programı hayata geçirecek mekan tasarımının kavramsal modellemesi yapılmaktadır. İç mimari proje tasarım ve uygulama süreçlerinin birlikteliğini sağlayan yapımın tüm aşamalarında koordinasyon ve yürütme kararları ile kurgulama: özgün, yaratıcı ve yenilikçi tasarım fikirleri oluşturulmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
İç Mimari Proje 5
Kaynaklar
Francis D.K.Ching, Mimarlık Biçim, Mekan ve Düzen, Yem Yayın, 2011, İç Mimarlığın Temelleri (2014). Naomi House.
Notlar
konuyla ilgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir iç mimari projenin tüm tasarım aşamalarını yürütme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Tasarım kararları almaya yönelik mesleki koordinasyon sağlar ve yürütür. |
ÖÇ03 | Tasarladığı iç mimari projeyi mesleki ortamlarda sunar ve tartışır. |
ÖÇ04 | İç mekan tasarımında program kurgular, |
ÖÇ05 | İç mekan tasarımında program kurgular, kavramsal modellerle tasarım yaklaşımı geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konu ile ilgili Mimari / Rölöve vd. Projelerin öğrencilere dağıtılması. | ilk ders için ön hazırlık gerekmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Bina ile ilgili yapılan çalışma ve araştırmaların Takdimi. Çalışma konularının tartışılması Ödev: | Çalışma konusuna örnek Projeler hakkında araştırma, İhtiyaç Listesi alternatifleri geliştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Öğrencilerin Önerilen ihtiyaç listeslerinin tartışılması. | Avan Proje çalışmaları / Mimari Tarz araştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Avan Proje ve İç Mimari tasarım Çalışmalarının değerlendirilmesi. | Mekan Organizasyon etüdlerinin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Mekan Organizasyonu çalışmalarının değerlendirilmesi. | İç Mimari tasarım için öneriler geliştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Proje ve İç Mimari tasarım Çalışmalarının değerlendirilmesi 1 | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
7 | iç mimari tasarım projesinin geliştirilmesi 2 | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Jüri değerlendirmesi | Proje sunumu için çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
9 | iç mimari tasarım projesinin geliştirilmesi 3 | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
10 | iç mimari tasarım projesinin geliştirilmesi 4 | proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | iç mimari tasarım projesinin geliştirilmesi 5 | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | iç mimari tasarım projesinin geliştirilmesi 6 | Proje etüdleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Plan, kesit, cephe ve perspektiflerle hazırlanan iç mekan tasarımlarının değerlendirilmesi. | Projenin presentasyon çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Sunum önerilerinin değerlendirilmesi. | Projenin presentasyon çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Örnek Sunum Paftaları üzerinde görüşme. | Örnek sunum çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunumu için çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje sunumu için çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 7 | 105 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 9 | 135 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 303 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 12,12 | ||
AKTS | 12 AKTS |