MOP207 Solfej

8 AKTS - 4-4 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MOP207
Ad Solfej
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-4 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Esas Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. OYA ŞEN


Dersin Amacı

Öğrencilerin meslek yaşamlarında yetkin bir duyuşa sahip olmaları için bu yüksek duyuş niteliğini öğrenciye kazandırabilmek, bir, iki ve üç sesli, sistematik olarak ilerleyen barok, klasik ve romantik repertuardan oluşan solfej uygulamaları yapılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Öğrencinin seviyesine uygun olarak belirlenmiş özel teknik egzersizlerin uygulanması ve solfej repertuarından seçilmiş belli başlı eserlerin teknik ve müzikal olarak piyano eşliğiyle çalışılması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

E.POZZOLİ,Solfeggi Cantati A 2Voci A. LAVİGNAC, Solfege Des Solfeges Volum 2/A

Notlar

S. AKDİL, Temel Müzik Eğitiminde Dikte 2.Kitap


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Edindiği ileri solfej bilgisiyle yetkin bir duyuş özelliğine sahip olur.
ÖÇ02 Müzikle ilgili üslup ve polifonik eserler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
ÖÇ03 Alanıyla ilgili olarak müziğin tarihsel gelişimi içerisinde yer alan repertuar hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
ÖÇ04 Müzik eserlerini deşifre etme konusunda üstün beceriye sahip olur.
ÖÇ05 Alanıyla ilgili olarak yaptığı çalışmaları piyano ile seslendirme becerisine sahip olur.
ÖÇ06 Eserleri müzikal dinamiklere uygun olarak seslendirme becerisine sahip olur.
ÖÇ07 Farklı stil,üslup ve kültürlere ait müzik eserlerini deşifre edip yorumlama becerisine sahip olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri inceleme becerisi kazandırır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Opera Şan teknik ve yöntemleri aracılığıyla ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait eserleri sahne üzerinde müzikal ve teknik açıdan yorumlama becerisi kazanır. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği teknik bilgi sonucunda gelişen söyleme becerisiyle sahne üzerinde oyunculuk becerisini birlikte kullanabilme ve eser üzerinde uygulama becerisi geliştirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası şan literatürüne ait her türlü doküman,araç-gereç,kaynak ile arşiv sağlama becerisini kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmakla yükümlü olduğu eserle ilgili çalışma sürecini bireysel olarak yürütebilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurmaya çalışır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Değişik kitlelere opera şan sanatıyla ilgili bilgisini aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli olarak geliştirir,sanatıyla ilgili güncel aktiviteleri yakından takip eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ulusuna,kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatçısı vasıflarıyla birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma alışkanlığı kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sahne sanatlarının gerektirdiği iletişim,sosyal yetkinlik becerisi ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Şan tekniğinin yanında dans,sahne,eskrim disiplinlerinden kazandığı donanım sayesinde bedenine hakimdir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Opera Şan eğitiminin karşılığı olarak sahne üzerinde ses mekanizmasını doğru ve etkin kullanma,nefes koordinasyonunu sağlama ve sesin sağlığını koruma becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazandırır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde odaklanma,hayal gücünü kullanma,gözlem becerisi,sahne refleksine sahip olma ve müzikal hafızasını kullanma becerisine sahiptir. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde karakteri var etme,esere hakimiyet,birlikte söyleme,partneri hissetme becerisi geliştirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bir önceki yılda öğrenilenlerin kısa tekrarı. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
2 İki arızalı majör tonlarda çalışmalar.-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
3 İki arızalı majör tonlarda çalışmalar.-2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama
4 İki arızalı majör tonlarda çalışmalar.-3 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
5 İki arızalı majör tonlarda çalışmalar.-4 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Anlatım
6 5/8'lik , 7/8'lik, 9/8'lik aksak ölçüler. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Anlatım
7 Mi Majör diyatonik,modülasyon. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
8 Mi Majör tonu ile ilgili yaratıcılık çalışmaları. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
9 Mi Majör kromatik, çift ses okuma 3/8’lik, 6/8’lik Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
10 Üç sesli okuma çalışmaları. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
11 Do diyez minör diyatonik.Transpoze çalışmaları. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
12 12 Do diyez armonik.Fa anahtarı çalışmaları. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Ara sınav. Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
14 Do diyez melodik, eski modların tekrarı Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 La bemol Majör diyatonik. Temel tempolar, fa anahtarı çalışmaları. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Birinci dönem konularının kısa tekrarı. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
18 La bemol Majör, üç sesli akorun çeşitleri ve çevrimleri.Üç sesli okuma. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
19 Fa minör diyatonik. 9/8’lik, 8/8’lik, 10/8’lik aksak ölçüler. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
20 Fa minör kromatik.Üç sesli okuma. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
21 Si Majör diyatonik. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
22 Si Majör kromatik. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
23 Sol diyez minör diyatonik Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
24 Sol diyez minör kromatik. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
25 Re bemol Majör diyatonik. Fa anahtarı çalışmaları.-5’li ve +5’li akoru. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
26 Re bemol Majör kromatik.Üç sesli okuma çalışmaları. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
27 Si bemol minör diyatonik.Klasik dönem okuma parçaları. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
28 Si bemol minör kromatik. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
29 Tüm tonlarda çalışmalar.-1 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
30 Tüm tonlarda çalışmalar. -2 Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
31 Yıl sonu sınavına hazırlık çalışmaları. Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
32 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 6 180
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 1 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS