TIM207 Oyunculuk II

12 AKTS - 4-4 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TIM207
Ad Oyunculuk II
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-4 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 12 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Esas Meslek
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. İsmail DİKİLİTAŞ


Dersin Amacı

Öğrencinin mesleki prensipler kapsamında, dramaturgi malzemeyi (oyun metni) doğru okuyup algılaması, eylemli analizi kullanarak çözümleyebilmesi, kendi bedensel malzemesinin (vücudun biomekanizmasının, bilinç ve bilinçaltı mekanizmasının , kas ve sinir sisteminin) oynayacağı rolün önerilmiş koşulları içerisinde icra etmenin temel bilgilerini edinerek, mesleki profesyonel alışkanlıkların aşılanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Oyunculuk eğitiminin bu yılında öğrenci-oyuncular ilk kez metinle karşılaşırlar. Seçilen metinlerden çalışma malzemesi olarak öğrencilere iki ya da üç kişilik parçalar önerilir. Bir metnin düşünsel alt yapısının algılanması, rol kişisinin davranış mantığının belirlenmesi, partnerle doğal ilişki kurmak, soru ve yanıtların doğasını anlamak, duymak, görmek, etki ve tepki gibi temel bilgileri öğrenir.

Dersin Ön Koşulu

TIM107 Oyunculuk I

Kaynaklar

Bulunmamaktadır

Notlar

Stanislavskiy, Konstantin S. (1999), Bir Rol Yaratmak, (Çev. Çiğdem Genç, Fırat Güllü, Bora Tanyel ), İstanbul: Boğaziçi Üniversitesi Yayınevi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dramaturgi malzemeyi (oyun metni) üç çember (tümden gelim yöntemiyle analiz) prensibinin temel ilkeleri esasında analizini yapar.
ÖÇ02 Dramaturgi malzemeyi sosyo-politik ve sosyo-psikolojik açıdan dönem araştırması becerisini kazanır.
ÖÇ03 Dramaturgi malzemeyi eylemli analiz yöntemiyle çözümler ve uygular.
ÖÇ04 Oynayacağı rolü -Eğer ben olsaydım- prensibi ile analiz eder ve uygular.
ÖÇ05 Oyun metninden alınmış parçanın önerilmiş koşullarında oyunculuk sanatının temel prensipleri olan eylem, etki - değerlendirme - tepki unsurlarını algılar ve uygular.
ÖÇ06 Dramaturgi malzemenin önerilmiş koşulları içerisinde, mantıksal dizini (nedenler dizisi) oluşturarak neden - sonuç ilişkisine bağlı psiko-fiziksel eylemi tespit etme ve uygulama becerisini kazanır.
ÖÇ07 Oyunculuk sanatının mesleki profesyonel alışkanlıklarını kazanarak, prova bilincinin temel ilkelerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası Tiyatro - Oyunculuk literatürünü, teknik ve yöntemlerini bütün yönleriyle araştırırken, öğrendiği bilgileri sentezleyip çağın gereklerini dikkate alarak eleştirel bir bakış açısı oluşturur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk Sanatı; yöntemleri, kuramları, tarihi, ses ve beden kullanım teknikleri, davranış psikolojisi, estetik ve sanat kuramları ile desteklenir. Sanatını kavrayıp, geçmişiyle beraber geleceğe aktaracak düzeyde bilgiye sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Oyunculuk sanatı ile ilgili gerekli doküman bulma, araç gereç, kaynak ile arşive sahip olmanın yollarını bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sahne teknolojisi açısından yeterli bilgiye sahip olarak, oyunun sanatsal anlatım imgelerinin nasıl ifade edileceğini kavrar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Değişik kitlelere Tiyatro-Oyunculuk Sanatı alanıyla ilgili bilgiler sunma yetisi kazanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusuna, kendine ve insanlığa karşı, üzerine düşen sorumluluğun bilincinde bir sanatçı olma duyarlığı kazanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak geçmişten geleceğe sanatın gelişim ve dönüşüm çizgilerini kavrar ve çağımızın ihtiyaçlarına göre uygular. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Koordinasyon becerisini geliştirerek kendi bedenini, duygu ve düşünce dünyasını tanımış ve tahlil etmiş olarak sahne üzerinde doğal mekanizmasını bir enstrüman olarak kullanma yetisi kazanır. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Oyunculuk teknikleri yanısıra hareket, dans, vücut plastiği ve eskrim disiplinleri ile bedenin sahne üzerinde doğru kullanım yollarını bilir ve uygular.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sesin sahne üzerinde doğru kullanma yollarını ses ve konuşma tekniği, şan, solfej ve kulak eğitimi ile etkileşimini değerlendirerek uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanında edindiği bilgi birikimi ile evrensel değerleri yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel disiplin ve sahne koşullarına en yakın bir şekilde hazırlanan tam kapsamlı (kostüm, makyaj, dekor, müzik, ışık, efekt v.b. içeren) bir temsil içerisinde var olarak, karakterini icra eder. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel oyunculuk nitelikleri ile birlikte sanat ahlakına ve meslek disiplinine sahip olma bilincini kazanır ve sahne ve set üzerinde prova, temsil ve tüm çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat insanı olarak kendini sürekli geliştirir; mesleki etik kurallara uygun bilgi ve becerileri diğer sanat alanlarıyla ilişkilendirip bağlar kurar. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatının doğası gereği iletişim ve sosyal yetkinlik becerisini kazanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oyunculuk teknik ve yöntemleri aracılığıyla oynayacağı karakterin duygu ve düşüncelerini sahne üzerinde var etmenin yollarını gösterir ve sağlar. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tiyatro-Oyunculuk sanatından yola çıkarak, sosyal ve estetik bakış açısını kazanır ve sahne sanatları, radyo, televizyon ve sinema alanlarında uygulama yeterliliğini sağlar. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanma yeterliliğine sahip olmanın yollarını gösterir ve sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yıl boyu üzerinde çalışılacak dramaturjik malzemelerin (oyun metinlerinin) sunulması ve sahnelerin seçimi. (1) ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
2 Yıl boyu üzerinde çalışılacak dramaturjik malzemelerin (oyun metinlerinin) sunulması ve sahnelerin seçimi. (2) ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
3 Seçilen dramaturjik malzemelerin üç çember (tümden gelim yöntemiyle analiz) prensibinin ve sosyo-politik, sosyo-psikolojik açıdan dönem araştırmasının anlatılması. *Ödev1: Seçilen dramatik eserlerin; dönem araştırmaları, yazar araştırmaları ve oyun kişilerinin analizlerini barındıran dosya hazırlanacaktır. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
4 Seçilen dramaturjik malzemelerin üç çember (tümden gelim yöntemiyle analiz) prensibinin ve sosyo-politik, sosyo-psikolojik açıdan dönem araştırması ödevleri üzerine çalışma. Sahnede mesleki davranış kurallarının anlatılması. Araştırma - Analiz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
5 Seçilen dramaturjik malzemelerin üç çember (tümden gelim yöntemiyle analiz) prensibinin ve sosyo-politik, sosyo-psikolojik açıdan dönem araştırması ödevleri üzerine çalışma. Araştırma - Analiz Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
6 Okuma provalarına giriş ve okuma prova disiplininin ve bilgilerinin öğretilmesi. Rol defteri hazırlama tekniğinin anlatılması. Rol defteri üzerine çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
7 Okuma provaları. 1 Rol defteri üzerine çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
8 Okuma provaları. 2 Rol defteri üzerine çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
9 Okuma provaları. 3 Rol defteri üzerine çalışma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
10 Dramatik eserin eylemli analiz yoluyla ve “eğer ben olsaydım” prensibi esasında uygulamalı anlatılması. Sahne üzerinde uygulamaya geçiş. Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumları için çalışma. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
11 Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. 1 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
12 Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. 2 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
13 Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. 3 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
14 Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. 4 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
15 Dönem analizi ve genel tekrar. "*Ödev 2: Konstantin Stanislavskiy "Bir Rol Yaratmak" adlı kitabının özeti. Uygulamalı *Ödev3: Sahneler üzerine uygulamalı hazırlık" Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
16 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi
17 Ödev2 Sunumu* "*Ödev 2: Konstantin Stanislavskiy "Bir Rol Yaratmak" adlı kitabının özeti. Uygulamalı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
18 Ödev3 Sunumu* *Ödev3: Sahneler üzerine uygulamalı hazırlık" Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
19 Ödev3 Sunumu* (Devam) *Ödev3: Sahneler üzerine uygulamalı hazırlık" Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
20 Hazırlanmış parçaların kapsamında, eylemlerin araştırılması ve "etki - değerlendirme - tepki" üzerine uygulamalı çalışma. Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
21 Eylem’i (aksiyon) açığa çıkaran üç temel ateşleyici gücü olan “kimsin, ne istiyorsun? ne yapıyorsun?” sorularına dramaturjik malzemenin sunduğu önerilmiş koşullar içerisinde uygulamalı olarak çalışma. Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
22 Dramaturjik malzemenin önerilmiş koşulları içerisinde, mantıksal dizini (nedenler dizisi) oluşturarak neden - sonuç ilişkisine bağlı psiko-fiziksel eylemi tespit etme ve uygulamalı çalışma * Ödev4: 20,21,22. haftalardaki dersler kapsamında hazırlanan parçaların uygulamalı sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
23 Ödev4 Sunumu* * Ödev4: 20,21,22. haftalardaki dersler kapsamında hazırlanan parçaların uygulamalı sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
24 Ödev4 Sunumu* (Devam) * Ödev4: 20,21,22. haftalardaki dersler kapsamında hazırlanan parçaların uygulamalı sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
25 Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. 5 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
26 Seçilen dramatik eserlerin; öğrenciler tarafından sunumu ve yanlışların düzeltilmesi üzerine çalışmalar. 6 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
27 Sınav programının provaları. 1 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
28 Sınav programının provaları 2 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
29 Sınav programının provaları ve akışlar 3 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
30 Sınav programının provaları ve akışlar 4 Saptanmış yanlışların düzeltilip çalışılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
31 Final hazırlığı ve Genel Provalar. *Ödev 5: Öğrencinin bir yıl içerisinde yaptığı çalışmaların içeriğini ve sürecini ortaya koyacak bir savunma dosyası. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması
32 Final. Ödev 5 Sunumu ve savunma. Sınav programının sunumu Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 8 240
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 2 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 5 1 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 309
Toplam İş Yükü / 25 (s) 12,36
AKTS 12 AKTS