Genel Bilgi
Kod | SD0054 |
Ad | Türkiye'nin Demokrasi Tarihi II |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SADIK CAN |
Dersin Amacı
Çok Partili yaşama geçiş çabalarının başlaması ve yeni siyasal sistemi kavratmak, Çok Partili seçimlerde uygulanan sistemleri kavratmak, DP iktidarı Dönemindeki iç ve dış politik gelişmeleri kavratmak,Türk siyasal yaşamında siyaset-asker ilişkilerini kavratmak, Koalisyon-siyasi istikrarsızlık dönemi uygulamalarını kavratmak
Dersin İçeriği
Türkiye'de Çok Partili Sisteme Geçiş, Demokrat Partinin Kurulması ve Çok Partili Demokrasinin Yerleşmesi, Çok Partili Seçimler ve Seçim Sistemleri, Türkiye Demokrasi Tarihinde Asker-Siyaset İlişkisi, Siyasi Partiler, Türkiye'de Demokrasinin Yerleşmesi Açısından İktidar- Muhalefet İlişikileri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yayınlanmamış Ders Çalışma Notları
Notlar
Türkiye Demokrasi Tarihi. Faruk Ataay. Nika Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'de II. Çok partili yaşama nasıl geçildiğini bilir |
ÖÇ02 | Seçim sistemleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Demokrat Partinin 10 yıllık dönemindeki siyasi gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Askeri darbe ve muhtıraların demokrasinin gelişime verdikleri zararlar hakkında fikir sahibi olur |
ÖÇ05 | Tek parti hükumeti, Koalisyon Hükumeti ve Azınlık Hükumeti kavramlarını bilir |
ÖÇ06 | 1961-1980 yılları arasında faaliyet gösteren Cumhuriyet Senatosu hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ07 | Merkez sağ, merkez sol partileri dışında kurulan partiler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ08 | 1970'li yıllardaki siyasi partiler ve hükumetler arasında anlaşmazlıkları bilir |
ÖÇ09 | 12 Eylül sonrası Özal Dönemi ve restorasyon hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ10 | 1990'lı yılların siyasi, ekonomik ve toplumsal gelişmeleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ11 | Türkiye'demokrasisin 21. yüzyılda geldiği seviyesi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ12 | Muhafazakar Demokrat siyasetçilerin Türkiye demokrasisine yaptıkları katkı hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ13 | Güncel yönetim sistemleri hakkında fikir sahibi olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | II. Çok Partili Yaşama Geçiş ve Demokrat Partinin Kurulması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Çok Partili Seçim Sistemleri ve Sonuçları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Demokrat Parti Dönemi İktidar-Muhalefet İlişkileri 1950-1960 | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Türkiye'de Asker-Siyaset İlişkileri ve Demokrasinin Gelişimine Etkileri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Türkiye'nin Koalisyon Hükumeti ile Tanışması, Koalisyonlar ve Uygulamaları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Cumhuriyet Senatosu ve Türk Demokrasisindeki Yeri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İdeolojik Partilerin Kurulması TİP, MNP-MHP ve Diğerleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Çalışma notlarını tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 1970-80 Arası Buhranlı Yıllar ve MC hükümetleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Özal ve ANAP İktidarı | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | 1991-2002 Koalisyon Hükümetleri ve Uygulamaları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | 21. Yüzyılda Türk Demokrasisi ve Gelişimi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Muhafazakar Demokrat İktidarı Dönemi (AK Parti) | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yönetim Sistemleri: Parlamenter sistem, Başkanlık sistemi, Yarı Başkanlık sistemi I | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yönetim Sistemleri: Parlamenter sistem, Başkanlık sistemi, Yarı Başkanlık sistemi II | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma notlarını tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma notlarını tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |