Genel Bilgi
Kod | SD0501 |
Ad | Türkiye'nin Demokrasi Tarihi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHİBE ŞAHBAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MEHİBE ŞAHBAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MEHİBE ŞAHBAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Çok Partili yaşama geçiş çabalarının başlaması ve yeni siyasal sistemi kavratmak, Çok Partili seçimlerde uygulanan sistemleri kavratmak, DP iktidarı Dönemindeki iç ve dış politik gelişmeleri kavratmak, Türk siyasal yaşamında siyaset-asker ilişkilerini kavratmak, Koalisyon-siyasi istikrarsızlık dönemi uygulamalarını kavratmak
Dersin İçeriği
Türkiye'de Çok Partili Sisteme Geçiş, Demokrat Partinin Kurulması ve Çok Partili Demokrasinin Yerleşmesi, Çok Partili Seçimler ve Seçim Sistemleri, Türkiye Demokrasi Tarihinde Asker-Siyaset İlişkisi, Siyasi Partiler, Türkiye'de Demokrasinin Yerleşmesi Açısından İktidar-Muhalefet İlişkileri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yayınlanmamış Ders Çalışma Notları
Notlar
Türkiye Demokrasi Tarihi. Faruk ATAAY
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'de ikinci defa çok partili yaşama nasıl geçildiğini bilir |
ÖÇ02 | Türkiye'deki Seçimlerde hangi seçim sistemlerinin uygulandığını bilir |
ÖÇ03 | Demokrat Parti iktidarındaki iç ve dış politik gelişmeleri bilir |
ÖÇ04 | Askeri darbelerin Türkiye'de demokrasinin gelişmesine verdiği zararları açıklar |
ÖÇ05 | Tek parti hükumeti, Koalisyon Hükumeti ve Azınlık Hükumeti kavramlarını açıklar |
ÖÇ06 | Başbakan Turgut Özal Döneminde iç politikada yaşanan gelişmelerin neler olduğunu açıklar |
ÖÇ07 | Türkiye demokrasisin 21. yüzyılda geldiği seviyesi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ08 | Türkiye ve Dünya'daki hükumet sistemlerinin işleyişini açıklar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Demokrasi Kavramı, Demokrasinin Temel İlke ve Kavramları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Türkiye Cumhuriyet'in İlk Yıllarında Çok Partili Hayata Geçiş | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Türkiye'deki Seçim Sistemleri ve Sonuçları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Türkiye'de Asker-Siyaset İlişkileri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Demokrat Parti Dönemi İktidar-Muhalefet İlişkileri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Türkiye'nin Koalisyon Hükumetleriyle Tanışması | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Cumhuriyet Senatosunun Türkiye'nin Demokrasi Tarihindeki Yeri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Çalışma notlarını tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkiye'deki Merkez Sağ ve Merkez Sol Partiler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Türkiye'de 1960-1980 Arasında Yaşanan Demokratik Gelişmeler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Türkiye Tarihinde Özal Dönemi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Türkiye'nin 1990'lı Yılları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Türkiye'nin 2000'li Yıllarında Demokrasi Alanında Yaşanan Gelişmeler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Türkiye'deki Muhafazakar Demokrasi Dönemi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma notlarını tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma notlarını tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |