GZS313 POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GZS313
Ad POPÜLER KÜLTÜR VE MEDYA
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. İLKER ÖZDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Popüler kültür, kitle kültürü ve kültür endüstrisi kavramlarının gündelik hayat içindeki yeri ve önemi konusunda bilinç edinilmesi, kuramsal bilginin artırılarak bu konuda farkındalık sağlanması. Popüler kültür ve medya ilişkilerinin toplumsal ve politik boyutlarının irdelenmesi

Dersin İçeriği

Popüler Kültür, Kitle Kültürü ve KültürEndüstrisikavramlarıve bu kavramlarınmedya ile ilişkileri

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski, Meral Özbek, 2012/19. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri, Ünsal Oskay, Der yay., 1995/Globalleşme, Popüler Kültür ve Medya, Erol Mutlu, Ütopya yay, 2005/Frankfurt Okulu´nun Eleştirel bir Uğrağı, Beybin Kejanlıoğlu, Bilim ve Sanat, 2005

Notlar

Modernite ve Bireysel Kimlik, Anthony Giddens, Say yay., 2010/Marshall Berman, Katı Olan Herşey Buharlaşıyor, İletişim yay, 2013/Türkiye´de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Reşat Kasaba, Sibel Bozdoğan, Tarih Vakfı, 2010


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Popüler kültür ve kitle kültürü alanındaki temel kavramları kültür ve iletişim çalışmaları çerçevesinde açıklar.
ÖÇ02 Popüler kültür ve kitle kültürünün toplumsal ve politik boyutu ile ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanımlar.
ÖÇ03 Popüler kültür ve kitle kültürü alanındakiçalışmaları izleyerek bilgilerinigünceller.
ÖÇ04 Gündelik hayatta karşımıza çıkan kültürel ve iletişimsel sorunlara çözüm getirici düşünceler üretir.
ÖÇ05 Topluma ve dünyaya karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, kendi toplumu ve bütün toplumlar yararına kültürel projeler geliştirir.
ÖÇ06 Toplumsal ve politik sorunlar ile kültürel sorunlar arasındaki bağlantılar konusunda kavrayışını geliştirir.
ÖÇ07 İletişim kavramına kültürel ve kültürler-üstü (antropolojik) bir perspektifle yaklaşır. İletişim bilimleri ile kültürel çalışmaların beslendiği psikoloji, sosyoloji, sosyal psikoloji ve kültürel antropoloji gibi alanlardan gelen bilgileri sentezler
ÖÇ08 Kültürel etkinlikler düzenler ya da bu türden etkinliklere aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır.
ÖÇ09 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, kültürler üstü/evrensel bir bakışla yorumlar.
ÖÇ10 Popüler kültürel olgularınmedyadakikullanımlarıve bunun etkilerikonusunda araştırma yapar, rapor hazırlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Medya ve iletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları bilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirilen haber üretim modellerini ve yeni yaklaşımları kavrar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gazetecilik başta olmak üzere, iletişim ve kitle iletişim sistemlerine ilişkin kavramları öğrenir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili iletişim kurma yeteneği kazanarak, iletişim süreçlerinin temel dinamiklerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İletişim modellerini, sosyolojik, psikolojik, ekonomik koşullarla birlikte öğrenir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) organizasyonlarına haber üretir, haberleri edit eder ve yönetir 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Profesyonel bir yaklaşımla olaylara eğilir, kritik durumlarda rasyonel aklı ve bilgiyi dikkate alarak, sorunları ya da durumları bilimsel düzlemde çözümlemeye çalışır 1
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Basın fotoğrafçılığı başta olmak üzere birçok fotoğrafçılık alanında fotoğraf çekimleri yapar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Medya organizasyonlarında yer alan içerikleri değerlendirerek, mevcut sorunları ve eksiklikleri tespit eder, bu tür sorunların giderilmesinde etkin rol alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çeşitli kurum ve kuruluşlarda basın danışmanlığı, iletişim koordinatörlüğü, iletişim yöneticisi gibi görevleri üstlenir 2
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her türlü ulusal ve uluslararası basın-yayın (gazete, dergi, internet sitesi, radyo, televizyon vb.) kuruluşlarında çalışır 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yeni işleri ve görevleri kolaylıkla kavrar; gelişen ve değişen dünyada ve profesyonel yaşamda yeni oluşumlara ve akımlara kolaylıkla uyum sağlar
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gelişmekte olan yeni iletişim teknolojilerine uygun içerikler üretme becerisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Hem bireysel hem de toplumsal süreçleri kavrayabilecek empati yeteneği kazanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karar alma, karar süreçlerine katılmada özgüvenli olur ve bu gibi durumlarda oluşabilecek durumların mesuliyetini üstlenir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bağımsız/bireysel çalışma yeteneği edinmekle birlikte, kolektif çalışmalarda da yer alabilir ve yeni ortamlara, gruplara uyum sağlamada başarılı olur 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumsal uzlaşıyı ve barışı destekler; her türlü çatışma durumlarında aracı bir mekanizma görevi üstlenerek, iletişim hakkını öncelikli görür ve sorunları barışçıl, insani yollardan çözmeye uğraşır 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum, kültür ve iletişim kavramlarını birbiriyle sentezleyecek bilince ulaşır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplum ve kolektivizm bilinci yüksek olur, bireysel yaşamda başarılı olabileceği gibi, toplumsal sistemde de üzerine düşen görevleri yerine getirir. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal ve beşeri bilimler başta olmak üzere çeşitli bilim dallarında yetkinlik kazanır ve disiplinlerarası çalışmalarda bulunur, bu tür çalışmaları analiz eder 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Kültür kavramı Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Kültürel Kavramlar veya kültüre ilişkin kavramsallaştırmalar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Popüler Kültür, kitle kültürü ve kültür endüstrisi kavramları. Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Popüler kültürle ilgili kavramsallaştırmalar ve popüler kültüre ilişkin kuramsal yaklaşımlara giriş Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Popüler kültüre ilişkin Muhafazakar Yaklaşımlar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Kitle ve kitle toplumu ile ilgili yaklaşımlar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Popüler kültüre ilişkin Marksist Yaklaşımlar 1- Klasik Marxist bakış açıları Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Popüler kültüre ilişkin Marksist Yaklaşımlar 2-EleştirelTeori Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Popüler kültüre ilişkin Marksist Yaklaşımlar 3- Kültürel Çalışmalar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Popüler kültüre ilişkin liberal Yaklaşımlar 1- Klasik liberal yaklaşımlar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Popüler kültüre ilişkin liberal Yaklaşımlar 2- Post-modern yaklaşımlar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Popüler kültüre ilişkin liberal Yaklaşımlar 3- Radikal Demokratlar Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Popüler Kültür ve Medya ve iletişimle ilgili genel değerlendirme Okuma ve Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 09:54