Genel Bilgi
Kod | SD0211 |
Ad | Yeni ve Yakın Çağda Avrupa'nın Siyasi Tarihi (Antik Çağdan Günümüz Avrupa Birliğine) |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SAİT DİNÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SAİT DİNÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SAİT DİNÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Avrupa'nın Antik Çağdan beri yaşanan siyasal, ekonomik ve toplumsal değişiminin kronolojisi ni gelişmeler ve konuların içeriğine uygun biçimde dersi alanlara kavratmak.. Günümüze kadar Avrupa'da kurulan önemli siyasal güçler ve bunların Avrupa ve Dünya politikasındaki etkilerini tarih biliminin ışığında ve akademik bir bakış açısıyla öğretilmesi. Avrupa Uygarlığına bakış açısı olarak yüksek öğrenim gören öğrencilerimizde davranış değişikliği meydana getirmek.
Dersin İçeriği
Avrupa'nın antik çağdan beri yaşanan siyasal, ekonomik ve toplumsal değişiminin kronolojisi. Günümüze kadar Avrupa'da kurulan önemli siyasal güçler ve bunların Avrupa ve Dünya politikasındaki etkileri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sait Dinç, Yeni ve yakın çağda Avrupa'nın Siyasi Tarihi, Yayınlanmamış Ders Notları, Adana 2017
Notlar
- John Hirst, Kısa Avrupa Tarihi, Çev. Mihriban Doğan, İst. 2013, Say Yay. - Gordon Kerr, Avrupa'nın Kısa Tarihi, Çev. Cumhur Atay, İst. 2013, Kalkedon yay. - J.M. Roberts, Avrupa Tarihi, Çev. Fethi Aytuna, İst. 2011, İnkılap Yay.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dersi alan öğrencilerin Avrupa'nın antik çağdan beri yaşanan siyasal, ekonomik ve toplumsal değişiminin kronolojisini gelişmeler ve konuların içeriğine uygun biçimde kavramasını amaçlar. |
ÖÇ02 | Avrupa'nın antik çağdan beri yaşanan siyasal, ekonomik ve toplumsal değişiminin kronolojisini gelişmeleri değerlendirir. |
ÖÇ03 | Günümüze kadar Avrupa'da kurulan önemli siyasal güçler ve bunların Avrupa ve Dünya politikasındaki etkilerini tarih biliminin ışığında ve akademik bir bakış açısıyla öğrenilmesini sağlar. |
ÖÇ04 | Avrupa merkezli büyük devletlerin, Dünya siyasetinde nasıl söz sahibi olduklarını ve bunun temel nedenlerinin ne olduğunun kavranmasını amaçlar. |
ÖÇ05 | Avrupa'da başlayan ve gelişen düşünsel, ekonomik, teknolojik ve sosyal değişimlerin, siyasal düzeni ve toplumları nasıl değiştirdiğini öğrenilmesi sağlar. |
ÖÇ06 | Avrupa'nın bugünkü siyasal örgütlenmesi olan Avrupa Birliğinin ve Avrupa ülkelerinin Türkiye ile olan ilişkileri öğrenilerek, Avrupa düşüncesi ve davranış modelinin neler olduğunun kavratılmasını sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Avrupa kavramının tarihsel ve lugat anlamı, Avrupa tarihi ile ilgili temel kaynaklarının tanıtımı, kronolojik sınıflandırma, ders iceriği ve işleyişi ile ilgili bilgilendirme. | Avrupa siyasi,kulturel ve etnik tarihi ile ilgili kaynak kitaplar ve gorsel materyaller ders oncesi taranacak ve on bilgilenme sağlanacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
2 | Antik Cağda Avrupa; Eski Ege, Yunan ve İon siyasal gucleri ve Avrupa uygarlığına ve tarihine katkıları; teknoloji, askeri altyapı, yonetim anlayışı(demokrasi geleneği) , din ve hukuk sistemi ve sanatsal altyapı. | Avrupa siyasi,kulturel ve etnik tarihi ile ilgili kaynak kitaplar ve gorsel materyaller ders oncesi taranacak ve on bilgilenme sağlanacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme |
3 | Antik Cağda Avrupa; Avrupa da ve Dunyada Roma Egemenliği ve Cağı(M.O. 3. yuzyıl ve M.S. 4. Yuzyıl; Roma Uygarlığı; siyasi tarihi, yonetim, sanat, din, hukuk. teknoloji, bilim ve askeri yapılanma. | Avrupa siyasi,kulturel ve etnik tarihi ile ilgili kaynak kitaplar ve gorsel materyaller ders oncesi taranacak ve on bilgilenme sağlanacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Ortacağ da Avrupa( 6. - 15. yuzyıl); Hristiyanlaşan Avrupa, Kilise ve Feodalizm, Siyasal Gucler; Bizans, Germen ve Frank Devletleri, vd. | Avrupa siyasi,kulturel ve etnik tarihi ile ilgili kaynak kitaplar ve gorsel materyaller ders oncesi taranacak ve on bilgilenme sağlanacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme |
5 | Avrupanın Dunyaya Yayılması ve Dunyada Avrupa Egemenliği Donemi(16. ve 20. Yuzyıl); Coğrafi keşifler, Somurgecilik ve Sonucları; İspanya, Portekiz, Hollanda, İngiltere, Fransa, Rusya Almanya ve, İtalyanın yayılmacı politikaları ve sonucları | Avrupa siyasi,kulturel ve etnik tarihi ile ilgili kaynak kitaplar ve gorsel materyaller ders oncesi taranacak ve on bilgilenme sağlanacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme |
6 | Avrupanın Dunyaya Yayılması ve Dunyada Avrupa Egemenliği Donemi(16. ve 20. Yuzyıl); Coğrafi keşifler, Somurrgecilik ve Sonucları; İspanya, Portekiz, Hollanda, İngiltere, Fransa, Rusya Almanya ve, İtalyanın yayılmacı politikaları ve sonucları | Avrupa siyasi,kulturel ve etnik tarihi ile ilgili kaynak kitaplar ve gorsel materyaller ders oncesi taranacak ve on bilgilenme sağlanacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
7 | Yeni ve yakın cağlarda Avrupanın yapısal değişimi ve yeni fikirler; Ronesans ve reform hareketleri, dinsel yaşam modeline tepki, Sanayileşme, Humanizma, Aydınlanma, Eşitlik, Laiklik, Liberalizm, Ulusalcılık, Vatandaşlık, Anayasal Parlamento, Kentleşme ve Kentsoyluluk. | Avrupa siyasi,kulturel ve etnik tarihi ile ilgili kaynak kitaplar ve gorsel materyaller ders oncesi taranacak ve on bilgilenme sağlanacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Çoktan seçmeli test sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yeni ve yakın cağlarda Avrupanın yapısal değişimi ve yeni fikirler; Ronesans ve reform hareketleri, dinsel yaşam modeline tepki, Sanayileşme, Humanizma, Aydınlanma, Eşitlik, Laiklik, Liberalizm, Ulusalcılık, Vatandaşlık, Anayasal Parlamento, Kentleşme ve Kentsoyluluk | Avrupa siyasi,kulturel ve etnik tarihi ile ilgili kaynak kitaplar ve gorsel materyaller ders oncesi taranacak ve on bilgilenme sağlanacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
10 | Avrupada başlayan devrimler ve sonucları(18. - 20 yuzyıl); Devrimlerin siyasal, toplumsal ve ideolojik sonucları; Aydınlanma sureci, Bireyin ve toplumsal sınıfların duzeni değiştirme hareketleri. | Avrupa siyasi,kulturel ve etnik tarihi ile ilgili kaynak kitaplar ve gorsel materyaller ders oncesi taranacak ve on bilgilenme sağlanacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
11 | Avrupada başlayan devrimler ve sonucları(18. - 20 yuzyıl); İngiliz Sanayi devrimi( Viktorya Cağı), Amerikan ve Fransız devrimleri ve Avrupadaki siyasal rejimlerin sarsılması; monarşilerin sonu ve toplumsal sınıfların yonetimlerde yer alması | Avrupa siyasi,kulturel ve etnik tarihi ile ilgili kaynak kitaplar ve gorsel materyaller ders oncesi taranacak ve on bilgilenme sağlanacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Problem Çözme |
12 | 19. ve 20 yuzyıl Avrupası; Sanayileşme ve Avrupalı sanayi guclerinin rekabeti (Almanya --- Fransa, İngiltere ve Rusya); I. Dunya Savaşı ve II. Dunya Savaşı ve sonucları. | Avrupa siyasi,kulturel ve etnik tarihi ile ilgili kaynak kitaplar ve gorsel materyaller ders oncesi taranacak ve on bilgilenme sağlanacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
13 | 20. Yuzyıl Avrupası ; Avrupanın Guc Kaybetmesi ve gelişmeler; I. ve II. Dunya Savaşının Avrupa egemenliğini zayıflatması. Avrupa merkezli yeni siyasal akımlar ve bunların devletleşmesi; Sosyalizm, Komunizm, Nazizm, Faşizm. | Avrupa siyasi,kulturel ve etnik tarihi ile ilgili kaynak kitaplar ve gorsel materyaller ders oncesi taranacak ve on bilgilenme sağlanacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
14 | II. Dunya savaşından Gunumuze Avrupa Siyasal Yapısında Gelişmeler(1945 - 2017); Avrupanın siyasal guclerinin Dunya hakimiyetini kaybetmesi ve toparlanma cabaları; Avrupa Konseyi, Avrupa Ekonomik Topluluğu ve Avrupa Birliği orgutlenmeleri | Avrupa siyasi,kulturel ve etnik tarihi ile ilgili kaynak kitaplar ve gorsel materyaller ders oncesi taranacak ve on bilgilenme sağlanacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
15 | Soğuk Savaş Doneminde ve İki kutuplu Dunyada Avrupanın Siyasal Yapısında Değişimler ve Gelişmeler(1947 - 1991); Soğuk Savaşta NATO ve VARŞOVA PAKTI ile Avrupanın İlişkileri. A.B.D. ve Sovyetler Birliğinin bu donemdeki Avrupa Politikası ve sonucları. | Avrupa siyasi,kulturel ve etnik tarihi ile ilgili kaynak kitaplar ve gorsel materyaller ders oncesi taranacak ve on bilgilenme sağlanacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli test Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli test Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |