Genel Bilgi
Kod | SD0398 |
Ad | Günümüz Türk Halkları II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUNA YÜCEOL ÖZEZEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUNA YÜCEOL ÖZEZEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenci bu dersin sonunda Türk dünyasını tanır ve Türklerin yalnızca Türkiye Cumhuriyeti'nde yaşamadıklarını öğrenir.
Dersin İçeriği
Türk halkları ve Türk dünyasının tanıtımı
Dersin Ön Koşulu
Dersi almak için herhangi bir önkoşul yoktur.
Kaynaklar
Muna Yüceol Özezen, Günümüz Türk Halkları Ders Notu II
Notlar
Nevzat Özkan, Türk Dilinin Yurtları, Akçağ Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, yaşadığı dünyayı bütün genişliğiyle farkeder. |
ÖÇ02 | Öğrenci, insanı çözümlemenin didiplinler arası bir çaba uğraş olduğunu farkeder. |
ÖÇ03 | Öğrenci Türkiye dışındaki Türk halklarını tanır. |
ÖÇ04 | Öğrenci, günlük toplumsal olaylara daha geniş bir perspektiften bakmayı öğrenir. |
ÖÇ05 | Öğrenci günlük toplumsal sorunlara karşı çözümler üretebilir. |
ÖÇ06 | Öğrenci, Türk tarihi konusunda fikir sahibi olur (I). |
ÖÇ07 | Öğrenci Türk kültürü hakkında fikir sahibi olur (II). |
ÖÇ08 | Öğrenci Türk dilinin çeşitliliğini görür. |
ÖÇ09 | Öğrenci Türk dili konusunda edindiği bilgileri başka disiplenlerde kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ10 | Öğrenci Türk dünyası konusunda edindiği bilgileri başka disiplinlerde kullanmayı öğrenir. |
ÖÇ11 | Öğrenci başka insanlara, başka etnik kimliklere vb. karşı daha hoşgörülü olmayı öğrenir. |
ÖÇ12 | Öğrenci başka dillerin ve lehçelerin farkına varır. |
ÖÇ13 | Öğrenci daha barışçıl olur. |
ÖÇ14 | Öğrencinin dil bilinci gelişir. |
ÖÇ15 | Öğrenci bir konuya disiplinlerarası bakmayı öğrenir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk dünyasına genel bir bakış | konuyla ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Türklerin yakın akrabaları: Uygur grubu Türk halkları (I) | ilgili konuda bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türklerin yakın akrabaları: Uygur grubu Türk halkları (II) | konuyla ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Türklerin yakın akrabaları: Uygur grubu Türk halkları (III) | konuyla ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Türklerin yakın akrabaları: Kıpçak grubu Türk halkları (I) | konuyla ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Türklerin yakın akrabaları: Kıpçak grubu Türk halkları (II) | konuyla ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Türklerin yakın akrabaları: Kıpçak grubu Türk halkları (III) | konuyla ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türklerin yakın akrabaları: Kıpçak grubu Türk halkları (IV) | konuyla ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Türklerin yakın akrabaları: Kıpçak grubu Türk halkları (V) | konuyla ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Türklerin en yakın akrabaları: Oğuz grubu Türk halkları (I) | konuyla ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Türklerin en yakın akrabaları: Oğuz grubu Türk halkları (II) | konuyla ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Uygur, Kıpçak ve Oğuz grubu Türk dillerinde illerinde ortak sözvarlığı (I) | konuyla ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Uygur, Kıpçak ve Oğuz grubu Türk dillerinde illerinde ortak sözvarlığı (II) | konuyla ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Uygur, Kıpçak ve Oğuz grubu Türk dillerinde belirli ifade kalıpları | konuyla ilgili bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları (I) | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları (I) | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |