Genel Bilgi
Kod | SD0189 |
Ad | Halk Oyunları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BÜLENT SEVİM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BÜLENT SEVİM
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. BÜLENT SEVİM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. BÜLENT SEVİM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. BÜLENT SEVİM (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. BÜLENT SEVİM (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. BÜLENT SEVİM (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. BÜLENT SEVİM (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. BÜLENT SEVİM (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. BÜLENT SEVİM (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. BÜLENT SEVİM (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Halk oyunları faaliyetiyle beraber ritim duygusunun gelişmesi, vücuda esneklik kazandırılması, halk kültürünün yayılması
Dersin İçeriği
Halk oyunları temel adım,figür,oyun ve kavramlarının uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türk Halk Oyunları ( Şerif Baykurt )
Notlar
Yayınlanmamış ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halk oyunları ile ilgili genel tanım ve kavramları anlatır. |
ÖÇ02 | Halk oyunlarında kullanılan temel adımları uygular. |
ÖÇ03 | Adana yöresi halk oyunlarından üç ayak oyununun adımlarını uygular. |
ÖÇ04 | Üç ayak oyunu adımının Gaziantep halk oyunlarında benzeri olan Demirci oyunu ile adım benzerliklerini gösterir. |
ÖÇ05 | Üç ayak oyunu adımının Diyarbakır halk oyunlarında benzeri olan Delilo oyunu ile adım benzerliklerini gösterir. |
ÖÇ06 | Halk oyunlarında temel adımların anlatmaya çalıştığı ritim,hareket ve etkileşimleri anlar. |
ÖÇ07 | Üç ayak oyunu adımının Artvin yöresi halk oyunlarında benzeri olan Yengecan oyunu ile benzerliklerini fark eder. |
ÖÇ08 | |
ÖÇ09 | Halk oyunlarının insan, doğa ve hayvan etkileşiminin sonucunda oluştuğunu ve çeşitlendiğini ifade eder. |
ÖÇ10 | Sekme adımında Adana yöresi Kırıkhan oyunu adımıyla esneme figürünü oynar. |
ÖÇ11 | Sekme adımının farklı yörelerde kullanılan çeşitli örneklerini oynar. Gaziantep Meryem oyunu örneği. |
ÖÇ12 | Adana yöresi Lorke oyunu adımıyla Koşma figürünü oynar. |
ÖÇ13 | Halk oyunlarında kullanılan temel ritimlerden 2/4,4/4, 5/8,6/8, 9/8 lik ritim kalıplarını tanır. |
ÖÇ14 | Koşma adımında Artvin yöresi Atabarı oyununu uygular. |
ÖÇ15 | Koşma adımında Artvin yöresi Atabarı oyununu uygular. |
ÖÇ16 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Halk oyunlarının tanımı ,kapsamı | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Halk oyunlarında temel adımlar. | Ders ile ilgili bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | 3 ayak adımı,adana | 3 ayak oyunu hakkında bilgi taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | 3 ayak adımı,gaziantep | Demirci oyunu hakkında bilgi taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | 3 ayak adımı,diyarbakır | Delilo oyunu hakkında bilgi taramasıDemirci scan information about the dance | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Halk oyunlarının doğuş kaynakları | İlkellerde dans hakkında kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 3 ayak adımı,artvin | Yengecan oyunu hakkında bilgi taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Halk oyunlarına etki eden unsurlar | Doğal ve sosyal gelişim etmenlerin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Halk oyunlarında sekme adım,adana | Kırıkhan oyunu hakkında bilgi taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Sekme adımı,gaziantep | Meryem oyunu hakkında bilgi taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Koşma adımı,adana | Lorke oyunu hakkında bilgi taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Halk oyunlarında temel ritimler | 2/4,4/4,5/8,6/8,9/8 ritimlerin oğrenilmesi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Koşma adımı,artvin | Atabarı oyunu hakkında bilgi taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Koşma adımı, Artvin | Atabarı oyunu hakkında bilgi taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Final sınavı | Final sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |