Genel Bilgi
Kod | SD0342 |
Ad | Akademik Hollandaca |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEYFİ ÖZGÜZEL |
Dersin Amacı / Hedefi
Sosyal hayatta öğrencilerin Hollandaca yeterliliğini sağlamak
Dersin İçeriği
Belçika-Hollanda'da A2-B1 seviyesinde farklı günlük yaşam senaryoları
Dersin Ön Koşulu
"Contact" ders metodu alma zorunluluğu vardır.
Kaynaklar
Contact, Nederlands voor Buitenlanders, yayınlanmamış ders notlarım.
Notlar
Socrative, Duolingo, Mondly, Google Play, Memrise gibi dijital kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu derste öğrenciler, günlük yaşamdan farklı örneklerle, Belçika ve Hollanda'da kültürel farklılıklara duyarlı hale getirileceklerdir. |
ÖÇ02 | Öğrencilere, gündelik hayatlarında dikkate alacakları bir kültürlerarasılık perspektifikazandırılır ve Hollandaca dili hakkında temel bilgileri öğretilir. |
ÖÇ03 | Kültürlerarası iletişimde karşılaştıkları sorunları algılar ve analiz eder |
ÖÇ04 | Kültürlerarası iletişimde karşılaştıkları sorunların nasılçözümleyebileceklerini öğrenirler. |
ÖÇ05 | Hollandaca dilinde sosyal alanda yeterlilik sağlayacak düzeyde konuşma ve anlama becerisini kazanır. |
ÖÇ06 | Belçika ve Hollanda toplumunda iletişimde Hollandaca diline özgün kültürel özellikleri ve sonuçlarını anlar. |
ÖÇ07 | Çokkültürlü ortamda özgüven sahibi olur. |
ÖÇ08 | Sosyal yaşamdan farklı örneklerle kültürel elementler hakkında yeterli bilgi sahibi edinir. |
ÖÇ09 | Sosyal yaşamdan örneklerle ön yargıları algılar. |
ÖÇ10 | Sosyal yaşamdan örneklerle ön yargılara karşı tavır geliştirmeyi öğrenir - 1. |
ÖÇ11 | Sosyal yaşamdan örneklerle ön yargılara karşı tavır geliştirmeyi öğrenir - 2. |
ÖÇ12 | Farklı örneklerle Kamu kurumlarında Hollandaca ile iletişim sağlamayı öğrenir - 1. |
ÖÇ13 | Farklı örneklerle Kamu kurumlarında Hollandaca ile iletişim sağlamayı öğrenir - 2. |
ÖÇ14 | Belçika-Hollanda 'da Hollandaca'da yeterlilik sağlayacak genel becerilere sahip olunur - 1. |
ÖÇ15 | Belçika-Hollanda 'da Hollandaca'da yeterlilik sağlayacak genel becerilere sahip olunur - 2. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hollandaca dilinin özellikleri - 1 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması |
|
2 | Hollandaca dilinin özellikleri - 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
|
3 | Günlük hayattan bir diyalog - 1 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
|
4 | Günlük hayattan bir diyalog - 2 | ||
5 | arkadaşlara doğum günü daveti gönderme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
|
6 | Trene biniş bileti almak | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
|
7 | Pazarda alışveriş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Derslerin genel tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
10 | Hollanda veya Belçika'daki arkadaşa ailemizi tanıtmak - 1 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
|
11 | Hollanda veya Belçika'daki arkadaşa ailemizi tanıtmak - 2 | ||
12 | İş müracaatı için kendimizi tanıtmak -1 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Benzetim, Örnek Olay |
|
13 | Bie müzeyi gezmek | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
|
14 | Belçika veya Hollanda'da üniversite öğrenci yaşamı - 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
|
15 | Belçika veya Hollanda'da üniversite öğrenci yaşamı - 2 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
|
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |