SD0342 Akademik Hollandaca

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0342
Ad Akademik Hollandaca
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEYFİ ÖZGÜZEL


Dersin Amacı

Sosyal hayatta öğrencilerin Hollandaca yeterliliğini sağlamak

Dersin İçeriği

Belçika-Hollanda'da A2-B1 seviyesinde farklı günlük yaşam senaryoları

Dersin Ön Koşulu

"Contact" ders metodu alma zorunluluğu vardır.

Kaynaklar

Contact, Nederlands voor Buitenlanders, yayınlanmamış ders notlarım.

Notlar

Socrative, Duolingo, Mondly, Google Play, Memrise gibi dijital kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu derste öğrenciler, günlük yaşamdan farklı örneklerle, Belçika ve Hollanda'da kültürel farklılıklara duyarlı hale getirileceklerdir.
ÖÇ02 Öğrencilere, gündelik hayatlarında dikkate alacakları bir kültürlerarasılık perspektifikazandırılır ve Hollandaca dili hakkında temel bilgileri öğretilir.
ÖÇ03 Kültürlerarası iletişimde karşılaştıkları sorunları algılar ve analiz eder
ÖÇ04 Kültürlerarası iletişimde karşılaştıkları sorunların nasılçözümleyebileceklerini öğrenirler.
ÖÇ05 Hollandaca dilinde sosyal alanda yeterlilik sağlayacak düzeyde konuşma ve anlama becerisini kazanır.
ÖÇ06 Belçika ve Hollanda toplumunda iletişimde Hollandaca diline özgün kültürel özellikleri ve sonuçlarını anlar.
ÖÇ07 Çokkültürlü ortamda özgüven sahibi olur.
ÖÇ08 Sosyal yaşamdan farklı örneklerle kültürel elementler hakkında yeterli bilgi sahibi edinir.
ÖÇ09 Sosyal yaşamdan örneklerle ön yargıları algılar.
ÖÇ10 Sosyal yaşamdan örneklerle ön yargılara karşı tavır geliştirmeyi öğrenir - 1.
ÖÇ11 Sosyal yaşamdan örneklerle ön yargılara karşı tavır geliştirmeyi öğrenir - 2.
ÖÇ12 Farklı örneklerle Kamu kurumlarında Hollandaca ile iletişim sağlamayı öğrenir - 1.
ÖÇ13 Farklı örneklerle Kamu kurumlarında Hollandaca ile iletişim sağlamayı öğrenir - 2.
ÖÇ14 Belçika-Hollanda 'da Hollandaca'da yeterlilik sağlayacak genel becerilere sahip olunur - 1.
ÖÇ15 Belçika-Hollanda 'da Hollandaca'da yeterlilik sağlayacak genel becerilere sahip olunur - 2.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hollandaca dilinin özellikleri - 1 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması
2 Hollandaca dilinin özellikleri - 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Günlük hayattan bir diyalog - 1 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Günlük hayattan bir diyalog - 2
5 arkadaşlara doğum günü daveti gönderme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
6 Trene biniş bileti almak Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7 Pazarda alışveriş Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Derslerin genel tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Hollanda veya Belçika'daki arkadaşa ailemizi tanıtmak - 1 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
11 Hollanda veya Belçika'daki arkadaşa ailemizi tanıtmak - 2
12 İş müracaatı için kendimizi tanıtmak -1 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Benzetim, Örnek Olay
13 Bie müzeyi gezmek Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
14 Belçika veya Hollanda'da üniversite öğrenci yaşamı - 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Belçika veya Hollanda'da üniversite öğrenci yaşamı - 2 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS