SD0509 Gençlik Edebiyatı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0509
Ad Gençlik Edebiyatı
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ


Dersin Amacı

İlk gençlik ve gençlik dönemlerinin özelliklerini, bu dönemlere ait eserleri ve eserlerde bulunması gereken özellikleri incelemek.

Dersin İçeriği

Bu ders; öğrencilerin ilk gençlik ve gençlik dönemi gelişim özelliklerini, ilk gençlik döneminden itibaren gençlik edebiyatının gelişimini, edebiyat içindeki yeri ve önemini, gençlik edebiyatını meydana getiren metinleri ve özelliklerini kavramalarını amaçlamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Gençlik Edebiyatı Kaynakları

Notlar

Gençlik Edebiyatı Kaynakları Necdet Neydim Tacettin Şimşek


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlk gençlik ve gençlik dönemlerinin gelişim özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Gençlik edebiyatının edebiyat içindeki yeri ve önemini kavrar.
ÖÇ03 Gençlik edebiyatı eserlerinde bulunması gereken özellikleri kavrar.
ÖÇ04 Hayal gücünü kullanmayı ve kurgu metinler yaratmayı deneyimler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel kavramlar Gerekli hazırlıklar hakkında bilgi verilir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İlk gençlik ve gençlik edebiyatı nedir Okuma Faaliyetleri, İnternetten tarama, kütüphane çalışması, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 İlk gençlik ve gençlik dönemlerinin bilişsel, fiziksel ve ruhsal gelişim özellikleri Okuma Faaliyetleri, İnternetten tarama, kütüphane çalışması, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Gençlik edebiyatının dünyada ve Türkiyede tarihi gelişimi Okuma Faaliyetleri, İnternetten tarama, kütüphane çalışması, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Gençlik edebiyatı eserlerinde bulunması gereken özellikler Okuma Faaliyetleri, İnternetten tarama, kütüphane çalışması, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Gençlerin sorunları ve bunların eserlere yansıması Okuma Faaliyetleri, İnternetten tarama, kütüphane çalışması, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Gençlik edebiyatında konu Okuma Faaliyetleri, İnternetten tarama, kütüphane çalışması, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gençlik edebiyatı ve bibliyoterapi Okuma Faaliyetleri, İnternetten tarama, kütüphane çalışması, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Gençlik edebiyatı ve türler Okuma Faaliyetleri, İnternetten tarama, kütüphane çalışması, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Gençlik edebiyatı ve süreli yayınlar Okuma Faaliyetleri, İnternetten tarama, kütüphane çalışması, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Gençlik edebiyatı ve dil eğitimi Okuma Faaliyetleri, İnternetten tarama, kütüphane çalışması, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Gençlik edebiyatı ve öğretim programları Okuma Faaliyetleri, İnternetten tarama, kütüphane çalışması, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Gençlik edebiyatı ve metin yazarlığı Okuma Faaliyetleri, İnternetten tarama, kütüphane çalışması, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
15 Gençlik edebiyatı ve metin yazarlığı II Okuma Faaliyetleri, İnternetten tarama, kütüphane çalışması, sunu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS