SD0517 Girişimcilik ve İnovasyon

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0517
Ad Girişimcilik ve İnovasyon
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Belirsiz
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET TURAN


Dersin Amacı

Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenmektedir. Ayrıca öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Girişim, Girişimcilik, İş fikri, İş planı, İş fırsatları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Entrepreneurship: Successfully Launching New Ventures (What's New in Management) by Bruce Barringer (Author), R Ireland (Author) kitabının ilgili bölümleri tercüme edilmiş ve ders notu olarak öğrencilere sunulmuştur

Notlar

Girişimcilikte Güncel konular ve uygulamalar Mehmet marangoz


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
ÖÇ02 İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir.
ÖÇ03 Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir
ÖÇ04 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar
ÖÇ05 İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar.
ÖÇ06 Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler
ÖÇ07 İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir
ÖÇ08 Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır
ÖÇ09 Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır
ÖÇ10 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
ÖÇ11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler
ÖÇ13 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar
ÖÇ14 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
ÖÇ15 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Girişimciliğin tanımı İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 İş fırsatlarının tanımlanması ve inovasyon örnekleri İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 inovasyon neden önemlidir İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Pazara yönelik ürün ve hizmetlerin tasarlanması İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ürün ve hizmetlerin korunması İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Ürün ve hizmetlerin korunması 2 İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ürün ve hizmetlerin dağıtımı İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Başlangıç takımının oluşumu ve inovasyon belirleyen kaynaklar İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yeni girişim için finansal ihtiyaçların belirlenmesi ve inovasyon geliştirme yöntemleri İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İş planının hazırlanması ve inovasyon yaratılık ilişkisi İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İşin başlangıcı için para kaynaklarının elde edilmesi İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İşin büyümesinin planlanması ve örgütlenmesi İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Müşteriye ulaşılması İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğrenci sunumları İlgili kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS