ADE1801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE1801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TAHİR BALCI


Dersin Amacı / Hedefi

Tez çalışmasının amacı, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorumlama, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. Öğrenilen teorik bilimsel çalışma yöntemleri çerçevesinde seçilen bir konuyu araştırmak ve sonuçlarını tutarlı bir şekilde ortaya koymaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği doktora konularıyla ilgili araştırma yapmak, kaynaklara ulaşmak ve bunları bilimsel temellere dayandırarak teze dönüştürmek

Dersin Ön Koşulu

Zorunlu dersler başta olmak üzere en az 21 kredilik dersten, seminerden ve yeterlik sınavından başarılı olmak.

Kaynaklar

Wie man eine akademische Dissertation schreibt, mit Beispielen für Vorschläge von Wissenschaftlern von Felix Ebidouwei Bomabebe | 2022

Notlar

Schneller, besser, kürzer: Professionell schreiben von Valentin Zahrnt | 2013


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanına ve tez konusuna hakim olur
ÖÇ02 Özgün bir çalışma gerçekleştirir
ÖÇ03 Kuramsal ya da yeni bilgiler edinir, edindiği bilgileri uygular.
ÖÇ04 alınan tez konusu ile ilgili araştırma yapmaya başlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez yazmanın başka metinler yazmaktan farkı nedir Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Tez konusu nasıl seçilir Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Hipotezler nasıl oluşturulur Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Tezin bölümleri Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 İçindekiler sayfasının oluşturulması Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Özet hazırlama Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Giriş bölümünde ne yer alır Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Tez izleme komitesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Ana bölüm nasıl olmalıdır Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Sonuç bölümünün önemi ve şekli Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Kaynakçanın önemi ve biçimi Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Tez savunmasına hazırlık Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Tez savunmasında dikkat edilecek hususlar Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Hocaların sorabileceği sorular ve verilebilecek yanıtlar Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Tezden makale çıkarma Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tez savunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 105 5 525
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 612
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,48
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:01