ADE849 Grammatikvermittlung im DaF-Unterricht I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE849
Ad Grammatikvermittlung im DaF-Unterricht I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Almanca Dilbilgisi, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması.

Dersin İçeriği

Yabancı dil öğretim yöntem ve stratejileri, dilbilgisi kuramları, dilbilgisi türleri, biçim ve işlev ilişkisi, Alman dilinin dilbilgisel özellikleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Funk, H.; König, M. (1991): Grammatik Lehren und Lernen.Fernstudieneinheit 1, Langenscheidt, München

Notlar

İnternette ilgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yabancı dil eğitiminde Dilbilgisinin önemini açıklar.
ÖÇ02 Dilin biçim ve işlev ilişkisini açıklar.
ÖÇ03 Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dil üzerine dilbilgisi öğretme öğrenme ilişkisini tartışır.
ÖÇ04 Yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek dilbilgisel ulamları uygular.
ÖÇ05 Yabancı dil öğrenenin dilbilgisi çalışmalarında bireysel farklılığını belirler.
ÖÇ06 Dilbilgisi öğretiminde eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışını gerekliliğini planlar.
ÖÇ07 Dilbilgisi öğretme/öğrenme yöntem ve stratejileri geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İkinci yabancı dil olarak Almancada dilbilgisi 1 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 İkinci yabancı dil olarak Almancada dilbilgisi 2 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Yabancı dil öğrenmede dilbilgisinin yeri 1 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Yabancı dil öğrenmede dilbilgisinin yeri 2 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Türkçe-Almanca-İngilizce dil sıralamsında dilbilgisinin yeri 1 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Türkçe-Almanca-İngilizce dil sıralamsında dilbilgisinin yeri 2 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Dilbilgisi dersinin bilimsel temelleri 1 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dilbilgisi dersinin bilimsel temelleri 2 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 İkinci yabancı dil olarak Almanca dilbilgisi dersinin didaktiği ve yöntemi 1 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 İkinci yabancı dil olarak Almanca dilbilgisi dersinin didaktiği ve yöntemi 2 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 İkinci yabancı dil olarak Almanca dilbilgisi dersinin didaktiği ve yöntemi 3 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Uygulamalı ders işlenişi 1 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Uygulamalı ders işlenişi 2 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Uygulamalı ders işlenişi 3 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen, S. 6-142, ilgili bölümleri okur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2022 08:06