ADE848 Çağdaş Edebiyat Öğretim Yöntemleri II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE848
Ad Çağdaş Edebiyat Öğretim Yöntemleri II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YASEMİN DARANCIK


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, yabancı dil öğretiminde edebi metinlerin işlevini ve etkisini fark etmek ve çağdaş edebiyat öğretim yöntemleri dayandıkları temel ilkeler ışığında irdeleyerek, yaklaşımlar ve yöntemleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilmelerine yardımcı olmaktır.

Dersin İçeriği

Çağdaş edebiyat öğretim yöntemleri araştırılarak irdelenecek ve alanla ilgili kuramlar yabancı dil eğitimi bağlamında analiz edilecek.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Jürgen Belgrad & Martmut Melenk (1996). Literarisches Verstehen - Literarisches Schreiben - Positionen und Modelle zur Literaturdidaktik. Hohengehren: Schneider Verlag Waldmann, Günter (1999). Produktiver Umgang mit Literatur im Unterricht. Grundriss einer produktiven Hermeneutik. 2. korr. Auflage. Baltmannsweiler: Schneider. Ingo Scheller (2016). Szenisches Interpretation. Seelze: Kett Verlag Gerhard Haas (2001). Handlungs-und Produktionsorientierter Literaturunterricht. Hannover: Kalmeyersche Verlag

Notlar

Munise Aksöz (Yıldırım) (2012). Kısa Anlatı Türleri ve Öğretimi. Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur ve bunları uygular
ÖÇ02 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerin işlevini kavrar
ÖÇ03 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerin amacını öğrenir
ÖÇ04 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerini yabancı dil dersinde kullanır
ÖÇ05 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerin yabancı dil dersine etkisini çözer
ÖÇ06 Eylemsel ve üretimsel edebiyat öğretim yöntemini öğrenir ve kavrar
ÖÇ07 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemi olan eylemsel ve üretimsel edebiyat öğretim yönteminin yabancı dil dersinde önemini ayır teder
ÖÇ08 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemi olan eylemsel ve üretimsel edebiyat öğretim yöntemini yabancı dil dersinde işlevini sorgular
ÖÇ09 Sahnesel yorumlama yöntemini öğrenir ve kavrar
ÖÇ10 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemi olan sahnesel yorumlama yönteminin yabancı dil dersinde önemini ayırt eder
ÖÇ11 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemi olan sahnesel yorumlama yönteminin yabancı dil dersinde işlevini sorgular
ÖÇ12 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerin etkisinin farkına varır
ÖÇ13 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerini doğru zamanda uygular
ÖÇ14 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerini karşılaştırır
ÖÇ15 Bilimsel çalışmalarda çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerin işlevini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemler hakkında genel bir tekrar Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerinin yabancı dil öğretiminde yeri Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerinin yabancı dil öğretimine etkisi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Eylem ve üretim odaklı edebiyat öğretim yönteminin kapsamlı incelenmesi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Eylem ve üretim odaklı edebiyat öğretim yönteminin özelliklerinin incelenmesi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Eylem ve üretim odaklı edebiyat öğretim yönteminin aşamaları ve tekniklernin incelemesi ve örnek uygulamaların incelenmesi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Eylem ve üretim odaklı edebiyat öğretim yöntemine yönelik kaynakların taranması ve yöntem hakkında tartışılması Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sahnesel yorumlama yönteminin kapsamlı incelenmesi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Sahnesel yorumlama yönteminin özelliklerinin incelenmesi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Sahnesel yorumlama yönteminin aşamaları, teknikleri ve örnek uygulamalarının incelenmesi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Sahnesel yorumlama yöntemine yönelik kaynakların taranması ve analiz edilmesi Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Çağdaş edebiyat öğretim yöntemlerini farklı kaynaklardan tarama ve eleştirel yaklaşımla tartışma Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Öğrenci Sunumu: Çağdaş Öğretim yöntemleri ile ilgili görüş Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Öğrenci Sunumu: Çağdaş Öğretim yöntemleri ile ilgili öneriler Bilimsel kaynakların taranması, incelenmesi ve sorgulanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS