ADE846 Grundlaen des wissenschaftlichen Arbeitens II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE846
Ad Grundlaen des wissenschaftlichen Arbeitens II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TAHİR BALCI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bilimsel çalışmanın önemini, etiğini, özelliklerini, kaynakların nasıl bulunulacağını, araştırmanın ve alıntıların nasıl yapılacağını, öğretmek bu dersin en önemli amacıdır.

Dersin İçeriği

İlmi çalışmaların temel nitelikleri, bu çalışmalarda dikkat edilecek noktalar, bilim dilinin özellikleri., alıntı nasıl yapılır. Kaynakça nasıl oluşturulur, makale nasıl yazılır.

Dersin Ön Koşulu

Ders için önkoşul yoktur

Kaynaklar

Dissertation in 30 Tagen: Das Praxisbuch für die medizinische Promotion von Helmut Wolf | 2017

Notlar

Wissenschaftliches Arbeiten von Abbildung bis Zitat: Lehr- und Übungsbuch für Bachelor, Master und Promotion (De Gruyter Studium) von Berit Sandberg | 2016


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci bilimsel çalışmanın önemini kavrar
ÖÇ02 Öğrenci bilimsel çalışmaların niteliğini öğrenir
ÖÇ03 Öğrenci özgün çalışma yapar
ÖÇ04 Alıntı yapma becerisini kazanır
ÖÇ05 Öğrenci sözlü sunum ve makale hazırlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimsel metin türleri hangileridir Değişik metinler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
2 Bilimsel metin türlerini diğerlerinden ayıran özellikler hangileridir Öğrenciler değişik metinler okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
3 Seminer çalışması nasıl olmalıdır Öğrenciler örnek metinler okur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Seminer nasıl sunulur Öğrenciler örnek video izler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Yüksek lisans tezi nasıl yazılır Öğrenciler örnek tez inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Doktora tezi nasıl yazılır Öğrenciler örnek tez inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Yüksek lisans tezi ile doktora tezi arasındaki farklar nedir Öğrenciler örnek tez inceler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Tebliğ hazırlama Öğrenciler örnek tebliğ inceler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Dergi için makale hazırlama Öğrenciler örnek makale inceler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Poster bildiri hazırlama Öğrenciler örnek poster inceler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Bildiri ve poster bildiri arasındaki farklar Öğrenciler bildiri ve poster bildiri inceler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Dergi makalesi, bildiri ve poster bildiri arasındaki farklar Öğrenciler örnek metin inceler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Power point ile sunum yapma Öğrenciler örnek sunum izler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Öğrencilerin çalışmalarından örnekler sunma Öğrenciler kendi çalışmalarını gözden geçirir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 10:27