ADE838 Dilsel Yönlendirme Teknikleri II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE838
Ad Dilsel Yönlendirme Teknikleri II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ


Dersin Amacı

Yönlendirme teknikleri, türleri ve araç- gereçlerini öğretmek; söylem çözümlemesi yapabilmek.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında; dil ve iletişim, söylem çözümlemesi, yönlendirme türleri, teknikleri ve araç- gereçleri, ikna ve gerekçelendirme, yazılı ve görsel medyada yönlendirme, almanca ve türkçenin yabancı dil olarak öğretildiği ders kitaplarında yönlendirme, vs. konuları yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Lay, R. (1980). Manipulation durch die Sprache, Hamburg: Rowohlt Taschenbuchverlag.

Notlar

Yönlendirme (manipulasyon) içeren örnek metinlerin fotokopileri ile örnek Almanca ders kitapları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplum, politika ve güç kavramları çerçevesinde yönlendirmeyi açımlar.
ÖÇ02 İstatistik yoluyla yönlendirmeyi örneklerle açıklar.
ÖÇ03 Algı yönetimi ile ahlak kavramını ilişkilendirir.
ÖÇ04 Tüketim toplumu, karar alma süreci, pazarlama tekniği ve stratejilerini yorumlar.
ÖÇ05 Reklam dilinin yönlendirme gücüne örneklerle açıklık getirir.
ÖÇ06 İsteklendirme (motivasyon) ve yönlendirmenin (manipulasyon) sınırlarını çizer.
ÖÇ07 İkna ve gerekçelendirme ilişkisini ana hatlarıyla kurar.
ÖÇ08 Toplumsal, ekonomik, politik ve dinsel yönlendirmeleri örneklendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Toplum- Politika- Güç Kavramları Çerçevesinde Yönlendirme. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
2 İstatistik Yoluyla Yönlendirme. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
3 Algı Yönetimi ve Ahlak. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
4 Her Tür Toplumsal ve Bireysel Yazılı ve Sözlü İletişimde Yönlendirme. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
5 Tüketim Toplumu, Pazarlama Tekniği ve Stratejileri. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
6 Tüketim Toplumu, Karar Alma Süreci ve Yönlendirme. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7 Reklam Dili ve Yönlendirme Gücü. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
8 Ara Sınav Bireysel çalışma. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 İsteklendirme (Motivasyon) ve Yönlendirmenin (Manipulasyon) Sınırları. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
10 Türkçe ve Almancanın Yabancı Dil Olarak Öğretildiği Ders Kitaplarında Yönlendirme. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
11 İkna ve Gerekçelendirme. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
12 Toplumsal Yönlendirmeler. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Ekonomik Yönlendirmeler. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
14 Politik Yönlendirmeler. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Dinsel Yönlendirmeler. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS