Genel Bilgi
Kod | ADE838 |
Ad | Dilsel Yönlendirme Teknikleri II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yönlendirme teknikleri, türleri ve araç- gereçlerini öğretmek; söylem çözümlemesi yapabilmek.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; dil ve iletişim, söylem çözümlemesi, yönlendirme türleri, teknikleri ve araç- gereçleri, ikna ve gerekçelendirme, yazılı ve görsel medyada yönlendirme, almanca ve türkçenin yabancı dil olarak öğretildiği ders kitaplarında yönlendirme, vs. konuları yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Lay, R. (1980). Manipulation durch die Sprache, Hamburg: Rowohlt Taschenbuchverlag.
Notlar
Yönlendirme (manipulasyon) içeren örnek metinlerin fotokopileri ile örnek Almanca ders kitapları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplum, politika ve güç kavramları çerçevesinde yönlendirmeyi açımlar. |
ÖÇ02 | İstatistik yoluyla yönlendirmeyi örneklerle açıklar. |
ÖÇ03 | Algı yönetimi ile ahlak kavramını ilişkilendirir. |
ÖÇ04 | Tüketim toplumu, karar alma süreci, pazarlama tekniği ve stratejilerini yorumlar. |
ÖÇ05 | Reklam dilinin yönlendirme gücüne örneklerle açıklık getirir. |
ÖÇ06 | İsteklendirme (motivasyon) ve yönlendirmenin (manipulasyon) sınırlarını çizer. |
ÖÇ07 | İkna ve gerekçelendirme ilişkisini ana hatlarıyla kurar. |
ÖÇ08 | Toplumsal, ekonomik, politik ve dinsel yönlendirmeleri örneklendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toplum- Politika- Güç Kavramları Çerçevesinde Yönlendirme. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
2 | İstatistik Yoluyla Yönlendirme. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
3 | Algı Yönetimi ve Ahlak. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
4 | Her Tür Toplumsal ve Bireysel Yazılı ve Sözlü İletişimde Yönlendirme. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
5 | Tüketim Toplumu, Pazarlama Tekniği ve Stratejileri. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
6 | Tüketim Toplumu, Karar Alma Süreci ve Yönlendirme. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
7 | Reklam Dili ve Yönlendirme Gücü. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | İsteklendirme (Motivasyon) ve Yönlendirmenin (Manipulasyon) Sınırları. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
10 | Türkçe ve Almancanın Yabancı Dil Olarak Öğretildiği Ders Kitaplarında Yönlendirme. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
11 | İkna ve Gerekçelendirme. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
12 | Toplumsal Yönlendirmeler. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
13 | Ekonomik Yönlendirmeler. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
14 | Politik Yönlendirmeler. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
15 | Dinsel Yönlendirmeler. | İlgili kaynakları okuma ve araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |