ADE837 Dilsel Yönlendirme Teknikleri I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE837
Ad Dilsel Yönlendirme Teknikleri I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ


Dersin Amacı / Hedefi

Yönlendirme teknikleri, türleri ve araç- gereçlerini öğretmek; söylem çözümlemesi yapabilmek.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında; dil ve iletişim, söylem çözümlemesi, yönlendirme türleri, teknikleri ve araç- gereçleri, ikna ve gerekçelendirme, yazılı ve görsel medyada yönlendirme, almanca ve türkçenin yabancı dil olarak öğretildiği ders kitaplarında yönlendirme, vs. konuları yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Lay, R. (1980). Manipulation durch die Sprache, Hamburg: Rowohlt Taschenbuchverlag.

Notlar

Yönlendirme (manipulasyon), dil ve kültür konularıyla ilintili fotokopi dağıtımı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dil ve iletişim sürecini tanımlar.
ÖÇ02 Dilin işlevlerini ayırt eder.
ÖÇ03 Dil- kültür bağıntısını kurar.
ÖÇ04 Söylem çözümlemesi yapar.
ÖÇ05 Önyargı araştırmalarını yorumlar.
ÖÇ06 Yönlendirmeyi tanımlar.
ÖÇ07 Yönlendirme türleri ve tekniklerini sınıflandırır.
ÖÇ08 Yönlendirmede kullanılan araç- gereçleri öğrenir.
ÖÇ09 Yönlendirmelerden korunma yollarının farkına varır.
ÖÇ10 Yazılı ve görsel medyadaki yönlendirmeleri teşhis eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getirir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız araştırma yapar. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dil ve Tanımı. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Dil ve İletişim Süreci. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Dilin İşlevleri. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Dil- Kültür Bağıntısı. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Söylem ve Söylem Çözümlemesi. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
6 Önyargı Araştırmaları. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
7 Dilsel Yönlendirmenin Tanımı. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Bireysel Çalışma. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Yönlendirme Türleri. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
10 Yönlendirme Teknikleri I İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
11 Yönlendirme Teknikleri II İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
12 Yönlendirme Tekniklerinin Uygulanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Konular. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Yönlendirmede Kullanılan Araçlar. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
14 Yönlendirmelerden Korunmanın Yolları. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
15 Yazılı ve Görsel Medyada Yönlendirme. İlgili kaynakları okuma ve araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel Çalışma. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel Çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 11:27