ADE747 Didaktisierung von authentischen Texten und deren Einsatz im DaF-Unterricht I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE747
Ad Didaktisierung von authentischen Texten und deren Einsatz im DaF-Unterricht I
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ


Dersin Amacı

Özgün materyal (metin) nedir sorusundan hareketle bu tür metinlerin ders içerisinde nasıl kullanılabileceği, kullanım zorluklarını, hangi ölçütlere göre seçilip derse uygun hale getirilmeleri gerektiği konularını irdeleyerek bağımsız şekilde ders içim özgün metinler/mataryeller hazırlayabilme becerisini kazandırmak.

Dersin İçeriği

Bugüne kadar Almanca öğretiminde genellikle yapay metinlerden yola çıkılmaktaydı. Bu dersin amacı, yabancı dil dersinde özgün metinler ile daha gerçekçi bir iletişim sağlanmasına imkan vermektir. Öğretmen adayına bağımsız şekilde ders için özgün metinler/mataryeller hazırlayabilme becerisini kazandırmaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.

Notlar

Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Metin türlerini açıklar.
ÖÇ02 Dersin amacına ve öğrencini ihtiyaç, seviye ve ilgisine uygun metinler seçebilir.
ÖÇ03 Öğrencini seviyesine uygun şekilde özgün metinler üzerinde değişiklikler yapar.
ÖÇ04 Metnin anlaşılmasına yönelik uygun alıştırmalar hazırlar.
ÖÇ05 Metin türü özelliklerini açıklar.
ÖÇ06 Özgün metin kavramını açıklar.
ÖÇ07 Müller-Michaels'in metin seçim kriterlerini açıklar.
ÖÇ08 Öğrenme metinlerinin ne olduğunu açıklar.
ÖÇ09 Anlama metinlerinin ne olduğunu açıklar.
ÖÇ10 Dersteki işlevine göre metinleri sınıflandirir.
ÖÇ11 Metin çalışmasının seviyelerini açıklar.
ÖÇ12 Üç aşamalı metin çalışması modelini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Özgünlük ve özgün materyaller İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Özgün metinler ve özellikleri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Özgün metinlerin avantaj ve dezavantajları İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Okuduğunu anlama ve bu süreci etkileyen faktörler İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Metin zorluğu, Metnin uygunluğu ve çıkarım sorunları İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Yabancı dil olarak Almanca derslerinde özgün metin seçim ölçütleri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Özgün metinlerin öğrencilerin motivasyonuna etkisi İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yabancı dil dersinde eylem odaklı ve özgün metinlerle çalışma İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Özgün metinlerin adaptasyonu İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 İnternet aracılığıyla özgün metinler İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 İletişim Stratejileri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
13 Öğrenme Stratejileri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
14 Okuduğunu anlama becerisini geliştirmeye yönelik teknikler İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
15 Proje sunumları İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS