ADE746 Grammatikvermittlung im DaF-Unterricht II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE746
Ad Grammatikvermittlung im DaF-Unterricht II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ


Dersin Amacı

ADE 745 Grammatikvermittlung im DaF-Unterricht I dersinin devamı. Almanca Dilbilgisi, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması

Dersin İçeriği

ADE 745 Grammatikvermittlung im DaF-Unterricht I dersinin devamı.Yabancı dil öğretim yöntem ve stratejileri, dilbilgisi kuramları, dilbilgisi türleri, biçim ve işlev ilişkisi, Alman dilinin dilbilgisel özellikleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Funk, H.; König, M. (1991): Grammatik Lehren und Lernen.Fernstudieneinheit 1, Langenscheidt, München

Notlar

İnternette ilgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yabancı dil eğitiminde Dilbilgisinin önemini açıklar.
ÖÇ02 Dilin biçim ve işlev ilişkisini açıklar.
ÖÇ03 Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dil üzerine dilbilgisi öğretme öğrenme ilişkisini tartışır.
ÖÇ04 Yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek dilbilgisel ulamları uygular.
ÖÇ05 Yabancı dil öğrenenin dilbilgisi çalışmalarında bireysel farklılığını belirler.
ÖÇ06 Dilbilgisi öğretiminde eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışını planlar.
ÖÇ07 Dilbilgisi öğretme/öğrenme yöntem ve stratejiler geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pedagojik dilbilgisi (pratik uygulama) 1 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 Pedagojik dilbilgisi (pratik uygulama) 2 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Dilbilgisel ilerleme (pratik uygulama) 1 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Dilbilgisel ilerleme (pratik uygulama) 2 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Dilbilgisel yapıların görselleştirilmesi (pratik uygulama) 1 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Dilbilgisel yapıların görselleştirilmesi (pratik uygulama) 2 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
7 Dilbilgisel yapıların görselleştirilmesi (pratik uygulama) 3 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Oynayarak dilbilgisi öğrenme (pratik uygulama) 1 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma
10 Oynayarak dilbilgisi öğrenme (pratik uygulama) 2 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 Öğrenci merkezli dilbilgisi dersi (pratik uygulama) 1 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Öğrenci merkezli dilbilgisi dersi (pratik uygulama) 2 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Zihindeki dilbilgisi (pratik uygulama) 1 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 Zihindeki dilbilgisi (pratik uygulama) 2 Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Pratik uygulama Funk, H.:Grammatik Lehren und Lernen. İlgili bölümleri okur ve ilgili konuda araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS