ADE743 Analyse wissenschaftlicher Texte I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE743
Ad Analyse wissenschaftlicher Texte I
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TAHİR BALCI


Dersin Amacı

Bilimsel etiğin önemini kavramak, bilimsel çalışmayı diğer çalışmalardan ayıran hususları göstermek, bilimsel araştırmaya nasıl başlanacağını öğrenmek

Dersin İçeriği

Bilim nedir, bilimsel etik, konu seçimi, konuyu değerlendirme, bilimsel kaynak arama, bilimsel kaynakları okuma yöntemleri, bilimsel kaynakları değerlendirme yöntemleri.

Dersin Ön Koşulu

Ders için önkoşul yoktur

Kaynaklar

Wie schreibt man wissenschaftliche Arbeiten? Von der Themenfindung bis zur Abgabe. Für Hausarbeiten, Bachelor- und Masterarbeit (Duden Ratgeber) Taschenbuch

Notlar

Wie man eine Diplomarbeit schreibt: Virtueller methodischer Leitfaden für die Erstellung einer Dissertation von Darwin Oliver Ramos Zamata | 2021


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel etiğin önemini kavrar
ÖÇ02 Bilimsel araştırma yöntemlerine titizlikle uyar
ÖÇ03 Bilgiye ve kaynaklara rahat erişir.
ÖÇ04 Bilimsel bilgileri derleme becerisini edinir
ÖÇ05 Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirir ve yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim nedir Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
2 Bilimsel çalışma nedir Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
3 Bilim ve etik ilişkisi Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Etik olmayan davranışlar Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Bir metnin etik olup olmadığı nasıl anlaşılır Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Metin türleri Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Bilimsel metinleri diğer metin türlerinden ayıran özellikler Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 Konuyu kim seçmeli Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Konuyu danışman seçerse ne olur Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
11 Neden konuyu öğrenci seçmeli Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Konu ararken öğrenme Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
13 Yeni ufuklar keşfetme Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay
14 Yeni yöntemler bulma Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Yeni kaynaklar bulma Ders kitabı ve diğer materyaller Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS