Genel Bilgi
Kod | ADE734 |
Ad | Karşılaştırmalı Kitap Çözümlemesi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapabilmek; ders kitabı seçim kriterlerini öğretmek; ders kitaplarında ülkebilgisel ve kültürel değerlendirmeler yapabilmek ve yönlendirmeleri irdeleyebilmek.
Dersin İçeriği
İlk ve orta öğretim okullarının yabancı dil olarak Almanca derslerinde okutulan yerel ve yerelleştirilmiş ders kitaplarının görsellik, içerik, dil, seviyeye uygunluk, işlevsellik vb. gibi ders kitabı analiz ölçütleri açısından incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kast, B.,Neuner, G. (Hrsg.) (1998). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken, Berlin und München: Langenscheidt.
Notlar
İşlenecek konulara yönelik elden dağıtılan fotokopiler ile örnek Almanca ders kitapları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ders kitaplarında telaffuz ve görsel materyaller konusunu araştırır. |
ÖÇ02 | Ders kitaplarında kullanılan metinleri 34 temel ilke çerçevesinde yorumlar. |
ÖÇ03 | Kültürlerarası iletişim ve öğretbilim konusunu tartışır. |
ÖÇ04 | Ders kitaplarını öğretmen ve öğrenci bakış açılarıyla yorumlar. |
ÖÇ05 | Lagune (1-3) ve Berliner Platz (1-3) ders kitaplarını değerlendirir. |
ÖÇ06 | Alles Klar (1-3) ve Deutsch ist Spitze (A.1.1-A.1.2) ders kitaplarını değerlendirir. |
ÖÇ07 | Almanya yeni göç yasası çerçevesinde Türkiye'deki almanca dil kurslarında okutulan ders kitaplarını çok yönlü tartışır. |
ÖÇ08 | Alman ve Türk yayınevi kaynaklı ders kitaplarını çok yönlü karşılaştırır. |
ÖÇ09 | Kültürlerarası iletişimi tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders kitaplarında Telaffuz ve Görsel materyaller. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 84-94; Wicke, R. E. : S. 107-172. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma |
2 | Ders kitaplarında kullanılan metinler (34 Temel ilke). | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 155-162. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | Kültürlerarası iletişim ve öğretbilim. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 94-99. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
4 | Ders kitabı- öğretmen- öğrenci üçkeninde uygulamaya yönelik ders kitabı değerlendirimi. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 111-118. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Yabancı işçilere yönelik kurslarda okutulan ders kitaplarının genel değerlendirimi. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 123-130. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
6 | Almanya yeni göç yasası çerçevesinde Türkiye'de uygulanan Almanca dil kurslarında okutulan ders kitaplarının değerlendirimi. | Öğrenciler farklı dil öğretim merkezlerinde bu kurslarda okutulan ders kitaplarını temin ederler ve araştırmalarını yaparlar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
7 | Lagune (1-3) ders kitabının çözümlenmesi ve değerlendirimi. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Berliner Platz (1-3) ders kitabının çözümlenmesi ve değerlendirimi. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okumave uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | Alles Klar (1-3) ders kitabının çözümlenmesi ve değerlendirimi. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
11 | Lern mit uns (1-4) ders kitabının çözümlenmesi ve değerlendirimi. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
12 | Deutsch ist Spitze (A.1.1-A.1.2) ders kitabının çözümlenmesi ve değerlendirimi. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
13 | Alman ve Türk yayınevi kaynaklı ders kitaplarının karşılaştırılması ve değerlendirimi. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
14 | Genel değerlendirme I | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
15 | Genel değerlendirme II | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |