Genel Bilgi
Kod | ADE733 |
Ad | Karşılaştırmalı Kitap Çözümlemesi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapabilmek; ders kitabı seçim kriterlerini öğretmek; ders kitaplarında ülkebilgisel ve kültürel değerlendirmeler yapabilmek ve yönlendirmeleri irdeleyebilmek.
Dersin İçeriği
İlk ve orta öğretim okullarının yabancı dil olarak Almanca derslerinde okutulan yerel ve yerelleştirilmiş ders kitaplarının görsellik, içerik, dil, seviyeye uygunluk, işlevsellik vb. gibi ders kitabı analiz ölçütleri açısından incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kast, B.,Neuner, G. (Hrsg.) (1998). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken, Berlin und München: Langenscheidt.
Notlar
İşlenecek konulara yönelik elden dağıtılan fotokopiler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapar. |
ÖÇ02 | Ders kitabı seçim kriterlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Ders kitaplarında ülkebilgisel ve kültürel değerlendirmeler yapar. |
ÖÇ04 | Ders kitaplarında yönlendirme konusunu irdeler. |
ÖÇ05 | Ders kitaplarında alman kültürünün sunuş biçimlerini tespit eder. |
ÖÇ06 | Ders kitaplarında dört temel beceri sınıflandırır. |
ÖÇ07 | Ders kitaplarında sözcük varlığı ve dilbilgisi konularını örneklerle açılar. |
ÖÇ08 | Ders kitaplarında yer alan metinlerin gerçekliğinin/ doğruluğunun değerlendirilmesine yönelik ölçütleri belirtir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders kitabı araştırmaları ve eleştirisi. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 8-21. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
2 | Almanca ders kitabı araştırması ve eleştirisi gelişim süreci. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 23-29. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Ders kitabı seçim ilkeleri (Stockholmer soru kataloğu ile Hermann Funk'un soru kataloğunun karşılaştırılması sonucu oluşturulacak yeni soru kataloğu) | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 100-108. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
4 | Hangi ülke bilgisel ve kültürel bilgiler ders kitaplarında hangi amaçla ve hangi yoğunlukta yer alır | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 33-36; Ammer, R.: S. 49-53. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
5 | Ders kitaplarında Alman kültürünün sunuş biçimi. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 37-41; Ammer, R.: S. 97-111. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
6 | Ders kitaplarında hangi konular açıkça ortaya konur, neler olumlu yansıtılır, neler sorunsallaştırılır ya da eleştirilir | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 41; Ammer, R.: S. 159-272. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
7 | Ders kitaplarında Almanya ile ilintili satırarası aktarımlar nelerdir ve nasıl yapılmıştır, yönlendirmeler var mıdır | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 41. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Ders kitaplarında yer alan metinlerin gerçekliğinin/ doğruluğunun değerlendirilmesine yönelik ölçütler (I). | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 162-179. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ders kitaplarında yer alan metinlerin gerçekliğinin/ doğruluğunun değerlendirilmesine yönelik ölçütler (II). | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 162-179. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ders kitaplarında dört temel beceri (Dinleme- Konuşma). | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 42-50. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Ders kitaplarında dört temel beceri (Okuma- Yazma). | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 50-55. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Ders kitaplarında Sözcük varlığı ve Dilbilgisi. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 56-70. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Genel Değerlendirme I | Tekrar yapma, kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
15 | Genel Değerlendirme II | Tekrar yapma, kaynakları okuma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |