ADE732 Yabancı Dil Öğretimi ve Yeni Teknoloji Kullanımı II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE732
Ad Yabancı Dil Öğretimi ve Yeni Teknoloji Kullanımı II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ALİ SAMİ AKSÖZ


Dersin Amacı

Kuramsal ve uygulamalı olarak bir altyapının oluşturularak ders içerisinde yeni teklonojik araçların kullanılabilirliğini irdelemek ve bu yönde proje ve materyal geliştirmek.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin öğrenme sürecini olumsuz etkileyen ana faktörlerden biri, geleneksel öğretim ve öğrenme ortamı, zaman ve mekandaki sınırlılıklar, kalabalık sınıflar ve teknik medyanın yetersiz ve yanlış kullanımıdır. Bu olumsuz faktörleri ortadan kaldırmak ve bireysel öğrenmeyi sağlamak için özellikle İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra çeşitli yöntemler geliştirmeye yönelik girişimlerde bulunulmuştur. Bunların arasında bilgisayar destekli öğrenme ve öğrenme sürecinde internetin kullanımı günümüzde özellikle ön plana çıkmaktadır. Ders içerisinde internetin kullanımı, online uygulamalar ve yabancı dil öğretimine yönelik yazılımların incelenmesi bu seminerin ağırlık noktasını oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

- Baumgartner, P./ Payr, S. (1999), Lernen mit Software (2. Auflage), Innsbruck: Studien Verlag. - Betz, M (2000), „Curriculum, Instruction and the Internet” (Online Publikation), http://ifets.ieee.org/discusssions/discuss_jan2000.htlm (14.09.2001). - Issing, Ludwig J. (1997), „Instruktionsdesign für Multimedia“, in: Informationen und Lernen mit Multimedia (2., überarbeitete Auflage), Hrsg.: Ludwig J. Issing u.a. (Weinheim: Psychologie Verlags Union), S. 195-220. - Bubenheimer, Felix (2001), „E-Mail-Projekte im Deutsch als Fremdsprache-Unterricht“, www.deutschservice.de/felix/daf/emdafkom.html. - Deimann, Markus (2002), „Motivationale Bedingungen beim Lernen mit Neuen Medien“, in: Medienunterstütztes Lernen – Beiträge von der WissPro-Wintertagung 2002, S. 61-70. - Eiwan, Barbara (1998), Lehren und Lernen mit dem Computer: Eine experimentelle Studie zum Einfluß von Lerner- und Programmerkmalen auf Lernprozeß und Lernergebnis, Regensburg: S. Roderer Verlag. - Finselbach, Michael (2001), „Vorbedingungen für eine erfolgreiche Projektdurchführung mit E-Mail“, in: Internet praktisch im Unterricht, Martin Geisz (Mülheim: Verlag an der Ruhr), S. 20. - Grigoleit, Frank (1999), Internet im Unterricht, Kilchberg: SmartBooks Publishing AG. - Heyder, Friedrich (2000), Autorensysteme – Moderne Werkzeuge für die Schule: Hypermediaentwicklungsumgebungen als neuartige Lernarrangements zum multimedialen Dokumentieren und Präsentieren, Bad Heilbrunn: Klinkhardt Verlag. - Huber, Peter (1999), Internet im Unterricht (2., überarbeitete Auflage), Neuried: Care-Line Verlag. - Moser, Heinz (2000), Abenteuer Internet: Lernen mit WebQuests, Zürich: Pestalozzianum Verlag. - Reihnberg, Falko (1986), „Lernmotivation“, in: Psychologie für die Erwachsenenbildung – Weiterbildung, Hrsg.: W. Sarges&R.Fricke (Göttingen: Hogrefe), S. 360-365. - Döring, Nicola (1997), „Lernen mit dem Internet“, in: Informationen und Lernen mit Multimedia (2., überarbeitete Auflage), Hrsg.: Ludwig J. Issing u.a. (Weinheim: Psychologie Verlags Union), S. 305-336. - Schulmeister, Rolf (1997), Grundlagen hypermedialer Lernsysteme (2., aktualisierte Auflage), München: Oldenbourg Verlag.

Notlar

Dersi veren öğretim elemanı tarafından hazırlanan materyal ve aktiviteler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İnternet temelli eğitim hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Internet temelli eğitimin özelliklerini bilir
ÖÇ03 Inernet temelli eğitim için proje hazırlayabilir
ÖÇ04 Internetin olumlu ve olumsuz etkilerini bilir
ÖÇ05 Eğitim teknolojisi ve bilgisayar destekli eğitmle iligli kavramları bilir
ÖÇ06 "Lost in Hyperspace" olgusunu açıklar.
ÖÇ07 "Cognitive overhead" olgusunu açıklar.
ÖÇ08 "Serendipity-Effekt" olgusunu açıklar.
ÖÇ09 E-posta projeleri için gereksinimleri açıklar.
ÖÇ10 ARCS motivasyon tasarım modelini açıklar.
ÖÇ11 Medya okur yazarlığı kavramını açıklar.
ÖÇ12 Öğrenme kuramları ve yazılımlar arasındaki ilişkiyi açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Motivasyon İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Öğrenme motivasoynu İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Motivasyonel tasarım: 1-ARCS - Modeli İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 2-Süper Motivation İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 İnternet projeleri ve motivasyon İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 internet projeleri ve teknik koşulları İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Derste öğretmenin rolü İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ders aracı olarak internet İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Yabancı dil derslerinde internet İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Ders hazırlık sürecinde internet İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Hypertext dezavantajları ve sorunları İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Almanca dersi için teknik şartlar İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Email Projeleri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 WWW projeleri İlgili kaynakları okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS