ADE730 İkinci Yabancı Dil Öğretimi/Öğrenimi II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE730
Ad İkinci Yabancı Dil Öğretimi/Öğrenimi II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ERGÜN SERİNDAĞ


Dersin Amacı

ADE 729 İkinci Yabancı Dil Öğretimi/Öğrenimi I dersinin devamı. İkinci yabancı dil,özellikle İngilizcenin ardından Almanca, öğrenirken / öğretirken izlenecek yöntem, strateji ve tekniklerin yanında bu alanda ortaya konan kuramsal ve görgül yaklaşımların kavratılması.

Dersin İçeriği

ADE 729 İkinci Yabancı Dil Öğretimi/Öğrenimi I dersinin devamı. Birinci yabancı dil ile ikinci yabancı dil öğrenimi arasındaki farklar, bu yöndeki kuram ve uygulamalar bu dersin ana konusunu oluşturmaktadır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Serindağ, E.: Doktora Tezi Hufeisen, B.; Lindemann, B. (1998): Tertiärsprachen:Theorien, Modelle, Methoden, Stauffenburg (Verlag), Tübingen.

Notlar

İnternette ilgili makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çok dilliliğin bireysel ve toplumsal ayrımını açıklar.
ÖÇ02 Birden fazla yabancı dil bilmenin insan ve toplum hayatındaki önemini açıklar.
ÖÇ03 Anadil ve önceden öğrenilmiş bir yabancı dilin yeni öğrenilecek yabancı dille ilişkisini tartışır.
ÖÇ04 İkinci yabancı dilin öğretilmesine/öğrenilmesine temel oluşturabilecek alanları ayırt eder.
ÖÇ05 İkinci bir yabancı dil öğrenenin bireysel farklılığını betimler.
ÖÇ06 Eğitbilimsel düşünce biçimi ve anlayışının gerekliliğini gösterir.
ÖÇ07 İkinci Yabancı dil öğretme/öğrenme yöntem ve stratejiler geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sunu 1: Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
2 Sunu 2: Çok dillilik ve ikinci yabancı dil Almanca. Öğrenci sunuları ve uygulamaları 2 Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
3 Sunu 3: Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma
4 Sunu 4: Türkçe-Almanca- İngilizce sıralamasında İngilizcenin yeri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 Sunu 5: İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
6 Sunu 6: İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
7 Sunu 7: İkinci yabancı dil dersinin bilimsel temelleri. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sunu 8: İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama
10 Sunu 9: İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
11 Sunu 10: İkinci yabancı dil olarak Almancanın didaktiği ve yöntemi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Sunu 11: Uygulamalı ders işlenişi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Sunu 12: Uygulamalı ders işlenişi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
14 Sunu 13: Uygulamalı ders işlenişi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Bireysel Çalışma
15 Sunu 14: Uygulamalı ders işlenişi. Öğrenci sunuları ve uygulamaları. Serindağ, E.: Doktora Tezi; Hufeisen, B./ Lindemann, B.: Tertiärsprachen. İlgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS