Genel Bilgi
Kod | ADE724 |
Ad | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuklarda yabancı dil edinimi kavram kuram, yöntem, teknik, stratejiler ve bunların uygulamalarını öğretmek
Dersin İçeriği
İkinci dil ve yabancı dil öğretiminin nasıl gerçekleştiğine dair öğret ve yötembilimsel yöntem, teknik ve yaklaşımları irdelemek, çocuklara yabancı dil öğretimi uygulamaları konusunda bilgilendirmek
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.
Notlar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuklara yabancı dil dersinin politik gerekçelerini kavrar |
ÖÇ02 | Çocuklara yabancı dil dersinin ekonomik gerekçelerini öğrenir |
ÖÇ03 | Çocuklara yabancı dil dersinin kültürel gerekçelerini anlar |
ÖÇ04 | Çocuklara yabancı dil dersinin sosyal gerekçelerini tanır |
ÖÇ05 | Çocuklara yabancı dil dersini psikolojik gerekçelerini anlar |
ÖÇ06 | Çocuklara yabancı dil dersini fizyolojik gerekçelerini kavrar |
ÖÇ07 | Çocuklara yabancı dil dersini pedagojik gerekçelerini öğrenir |
ÖÇ08 | Ara sınav |
ÖÇ09 | Çocuklara yabancı dil dersinin ilkelerini anlar |
ÖÇ10 | Çocuklara yabancı dil dersinin amaçlarını kavrar |
ÖÇ11 | Çocuklara yabancı dil dersinin içeriğini öğrenir |
ÖÇ12 | Çocuklara yabancı dil dersinin yöntemlerini kavrar |
ÖÇ13 | Çocuklara yabancı dil dersinin ölçme ve değerlendrmesini tanır |
ÖÇ14 | Almanca konuşulan ülkelerdeki uygulamaları inceler |
ÖÇ15 | Almanca konuşulan ülkelerdeki uygulamaları değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çocuklara yabancı dil dersinin politik gerekçeleri | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çocuklara yabancı dil dersinin ekonomik gerekçeleri | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çocuklara yabancı dil dersinin kültürel gerekçeleri | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Çocuklara yabancı dil dersinin sosyal gerekçeleri | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | Çocuklara yabancı dil dersinin psikolojik gerekçeleri | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Çocuklara yabancı dil dersinin fizyolojik gerekçeleri | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Çocuklara yabancı dil dersinin pedogojik gerekçeleri | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Çocuklara yabancı dil dersinin ilkeleri | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Çocuklara yabancı dil dersinin amaçları | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
11 | Çocuklara yabancı dil dersinin içeriği | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Çocuklara yabancı dil dersinin yöntemleri | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çocuklara yabancı dil dersinin ölçme ve değerlendrmesi | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Almanca konuşulan ülkelerdeki uygulamalar | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Almanca konuşulan ülkelerdeki uygulamaların değerlendirmesi | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |