ADE723 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ADE723
Ad Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi I
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN


Dersin Amacı

Çocuklarda yabancı dil edinimi kavram kuram, yöntem, teknik, stratejiler ve bunların uygulamalarını öğretmek

Dersin İçeriği

İkinci dil ve yabancı dil öğretiminin nasıl gerçekleştiğine dair öğret ve yötembilimsel yöntem, teknik ve yaklaşımları irdelemek, çocuklara yabancı dil öğretimi uygulamaları konusunda bilgilendirmek

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.

Notlar

Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarihte erken yaşta yabancı dil öğretim uygulamalarını tanır
ÖÇ02 Tarihte eğitmenlerin ve düşünürlerin konuya bakışını kavrar
ÖÇ03 Reform hareketleri ve erken yaşta yabancı dil öğretimini tanır
ÖÇ04 Erken yaşta yabancı dil öğretimine karşı çıkanlar ve gerekçelerini öğrenir Learn
ÖÇ05 Tarihsel tartışmaların sonuçlarının günümüze yansımalarını kavrar
ÖÇ06 Erken yaşta yabancı dil öğretiminin gerekçelerini görür
ÖÇ07 Şimdiye kadarki uygulamaların sonuçlarının değerlendirir
ÖÇ08 Ara sınav
ÖÇ09 Nürnberg tavsiye kararları yorumlar
ÖÇ10 Waldorf okulu yaklaşımını kavrar
ÖÇ11 Waldorf okulu yaklaşımının temel ilkelerini öğrenir
ÖÇ12 Waldorf okulu yaklaşımının uygulamalarını değerlendirir
ÖÇ13 Waldorf okulu yaklaşımının uygulamalarının başka öğretim kurumlarına uyarlanabilecek niteliklerini kavrar
ÖÇ14 Dünyadaki uygulama şekillerini yorumlar
ÖÇ15 Uygulamaya yönelik somut sonuçlar çıkarır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimde etik değerlerini öğrenir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarihte erken yaşta yabancı dil öğretim uygulamalarına bakış Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme
2 Tarihte eğitmenlerin ve düşünürlerin konuya bakışı Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
3 Reform hareketleri ve erken yaşta yabancı dil öğretimi Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
4 Erken yaşta yabancı dil öğretimine karşı çıkanlar ve gerekçeleri Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Tarihsel tartışmaların sonuçlarının günümüze yansımaları Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim, Problem Çözme
6 Erken yaşta yabancı dil öğretiminin gerekçeleri Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Şimdiye kadarki uygulamaların sonuçlarının değerlendirilmesi Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Nürnberg tavsiye kararları Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Waldorf okulu yaklaşımı Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Waldorf okulu yaklaşımının temel ilkeleri Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Waldorf okulu yaklaşımının uygulamaları Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Waldorf okulu yaklaşımının uygulamalarının başka öğretim kurumlarına uyarlanabilecek nitelikleri Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türkiyedeki uygulamaların değerlendirmesi Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu
15 Türkiyedeki uygulamaların değerlendirmesi Söz konusu kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS