Genel Bilgi
Kod | ADE715 |
Ad | Diledinimi I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HACI OSMAN ASLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Birinci dil, ikinci dil ve yabancı dil öğrenim ve edinim kuramları, yöntemleri, yaklaşımları ve bunların uygulama stratejilerini, tekniklerini öğretmek
Dersin İçeriği
Birinci dil, ikinci dil ve yabancı dil öğrenim ve edinim kuramları, yöntemleri, yaklaşımlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.
Notlar
Öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notu.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konu ile ilgili kavramları irdeler |
ÖÇ02 | Edinim ve öğrenim kavramları inceler |
ÖÇ03 | 1. Dil.2. Dil ve Yabancı dil kavramlarını tanır |
ÖÇ04 | Öğrenci etmeninin önemini anlar |
ÖÇ05 | Biyolojik gelişimi kavrar |
ÖÇ06 | Bilişsel gelişimi öğrenir |
ÖÇ07 | Sosyal gelişimi anlar |
ÖÇ08 | Ara sınav |
ÖÇ09 | Dilsel gelişimi kavrar |
ÖÇ10 | Birinci dil edinimini kavrar |
ÖÇ11 | Birinci dil edinimi aşamalarını kavrar |
ÖÇ12 | Birinci dil edinim koşullarını tanır |
ÖÇ13 | İkinci dil edinimi ve öğrenimini anlar |
ÖÇ14 | İkinci dil edinimi ve öğrenimi koşullarını görür |
ÖÇ15 | yabancı dil edinimi ve öğrenimini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konu ile ilgili kavramları irdeleme | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Edinim ve öğrenim kavramlarını irdeleme | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | 1. Dil.2. Dil ve Yabancı dil kavramlarını irdeleme | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Öğrenci etmeninin önemi | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Biyolojik gelişim | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Rol Oynama, Örnek Olay |
6 | Bilişsel gelişim | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Sosyal gelişim | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Dilsel gelişim | Self study | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Birinci dil edinimi | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Birinci dil edinimi aşamaları | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Birinci dil edinim koşulları | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme |
13 | İkinci dil edinimi ve öğrenimi | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme |
14 | İkinci dil edinimi ve öğrenimi koşulları | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay |
15 | yabancı dil edinimi ve öğrenimi | Kaynaklarda belirtilen sayfaları okuma, araştırma, sunu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |