Genel Bilgi
Kod | ADE703 |
Ad | Uygulamalı Dilbilim I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilere Uygulamalı dilbilim ve alt alanları hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Uygulamalı dilbilimin niteliği ve alt alanları hakkında bilgiler... Karşılaştırmalı Dilbilim, Matematiksel Dilbilim, Sosyodilbilim, Psikodilbilim, Kurumsal Dilbilim, Feminist Dilbilim, Ökodilbilim vs.
Dersin Ön Koşulu
Ders için önkoşul yoktur
Kaynaklar
Angewandte Linguistik: Ein Lehrbuch Taschenbuch – 6. April 2011 von Karlfried Knapp
Notlar
Angewandte Linguistik für Sprachberufe (De Gruyter Studium) von ZHAW School of Applied Linguistics | 2021
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler uygulamalı dilbiliminin ne olduğu kavrar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler dilbiliminin hangi alanlarda uygulanacağını bilir. |
ÖÇ03 | Öğrenciler dilbilimini gerektiği yerde ve alanlarda uygular |
ÖÇ04 | Öğrenciler uygulamalı dilbilimin alt alanlarını yüzeysel de olsa öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel yöntemlerle nasıl derleyeceğini öğrenir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi bilimsel kurallara göre değerlendirme ve yorumlama yeteneğini kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel makale yazma tekniklerini edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeyde yabancı dil politikası ve uygulamalarını analiz eder. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimde etik değerlerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alman dili eğitimi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uygulamalı dilbilim ve alt alanları konu akışına göre öğrencilerle belirlenecektir. | Öğrenciler verilen konuları kütüphaneden veya internetten araştırıp derse gelecektir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Yukarıda belirtildiği gibi, uygulamalı dilbilim ve alt alanları konu akışına göre öğrencilerle belirlenecektir. | kütüphaneden veya internetten araştırıp derse gelecektir | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
3 | Uygulamalı Dilbilim nedir? | Verilen konular kütüphaneden araştırılıp derse gelecektir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Uygulamalı dilbilim ne işe yarar? | Kütüphanede kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Karlışaltırmalı dilbilim | Kütüphane çalışması yapacaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sosyodilbilim | kütüphane çalışması yapacaklar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
7 | Sosyodilbilimin uygulama alanları | Bölüm kitaplığında çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Sosyodilbilimin topluma faydaları | Saha çalışması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Saha çalışması değerlendirmesi | Saha çalışması yapacaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sunum | Öğrenciler verilen konuları kütüphaneden veya internetten araştırıp derse gelecektir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Sonuçların tartşışlması | Teknik hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
12 | Psikolinguistiğin görevleri | Grup çalışması yapacaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Psikolinguistik | Kütüphane çalışması yapacaklar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Psikolinguistiğin başlıca uygulama alanları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Psikolinguistiğin uygulamasında karşılaşılan sorunlar | Serbest çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | final sınavı | sınava yönelik çalışma yapacaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | final sınavı | sınava yönelik çalışma yapacaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |