ARY717 Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ARY717
Ad Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği I
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ELİF GENÇ


Dersin Amacı

Bilimsel araştırma yöntemleri ve bilimsel yayın etiği konusunda bilgi kazandırmaktır

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar, bilimsel araştırma yöntemleri ve aşamaları, bilimsel araştırma önerisinin hazırlaması ve yayın etiği anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Daşdemir, İ., 2019, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel, Ankara;

Notlar

Eren, Z. 2020, Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Editör Ebru Oğuz, Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Eğiten Kitap, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırmada temel kavramları listeler
ÖÇ02 Yayın etiği ve temel kavramları hatırlar
ÖÇ03 Bilim etiği ilkelerini sıralar
ÖÇ04 Bilimsel yayınlarda uyulması gereken ahlaki ilkeleri ve kuralları kavrar
ÖÇ05 Bilgiye ulaşmak için kullanılan araştırma yöntemlerini uygular
ÖÇ06 Bilimsel araştırmaların yöntemini inceler
ÖÇ07 Bilimsel yayınları analiz eder
ÖÇ08 Araştırma raporunu etik kurallara göre değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çukurova bölgesi kültürlerini tanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar. 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel Kavramlar ve Tanımlar Daşdemir, İ. 2019, s.1-11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bilimsel Araştırma Daşdemir, İ. 2019, s.27-33 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bilimsel Araştırma Süreci Daşdemir, İ. 2019, s.37-63 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Veri Toplama Daşdemir, İ. 2019, s.65-109 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Veri Analizi Daşdemir, İ. 2019, s.111-135 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Yazım ve Yayın Tekniği Dağdemir, İ. 2019, s.141-167 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Etik ve Temel Kavramlar Eren, Z. 2020, s.376-385 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bilim Etiği Eren, Z. 2020, s.385-391 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Bilim Etiğinin Önemi Eren, Z. 2020, s.392-393 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Bilim Etiği İlkeleri Eren, Z. 2020, s.393-394 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Araştırma Etiği Eren, Z. 2020, s.411-415 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Yayın Etiği Eren, Z. 2020, s.415-416 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Etik Karar verme süreci ve Bilim Etiği Eren, Z. 2020, s.416-420 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Genel Değerlendirme Eren, Z. 2020 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS