ARY703 M.Ö.II. Binyılda Anadolu

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ARY703
Ad M.Ö.II. Binyılda Anadolu
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER


Dersin Amacı

Bu dönemde Anadolu uygarlıkları hakkında daha ayrıntılı çalışılabilmesi.

Dersin İçeriği

Bu dönemde Karum Çağı ve Hititler üzerinde durulmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

ders materyali

Notlar

Wenzen, J. (haz.) 2002, Hititler ve Hitit İmparatorluğu Bin Tanrılı Halk


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 MÖ II. Binin ilk çeyreğinde Mezopotamya ile Orta Anadolu arasında bir ticaret sisteminin kurulmasının nedenlerini ve olayları araştırır.
ÖÇ02 Hitit devletinin kuruluşundaki nedenleri tanımlar.
ÖÇ03 Hitit devletinin gelişimini analiz eder.
ÖÇ04 MÖ II. Binin ikinci yarısındaki Önasya dünyasındaki güçleri değerlendirir.
ÖÇ05 Hitit devletini yıkılışındaki olayları ayrıntılı bir şekilde tartışır.
ÖÇ06 Bu dönemde tüm Anadolu'daki ülkeleri yazılı belgelerin ışığında tanımlar.
ÖÇ07 İnterdisipliner çalışmaları yürütür.
ÖÇ08 Karum Çağındaki bilinen kervan yollarının dışında yazılı metinleri yorumlayarak yeni güzergahlarla ilgili teoriler geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji alanında lisans eğitiminde edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili güncel bilgilere sahip olur. 3
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Arkeoloji ile ilgili temel kavramları açıklar.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeoloji alanında disiplinlerarası araştırma ve inceleme yapar. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji alanında edindiği uygulamalı yöntem ve teknikleri kullanır. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri etik kurallar çerçevesinde ele alır. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çukurova bölgesi kültürlerini tanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çukurova ile çevre kültür bölgeleri arasındaki ilişkileri tanımlar. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çukurova bölgesinin kültürel gelişimini açıklar. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeoloji alanıyla ilgili verileri toplar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını tanımlar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili edindiği bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar. 4
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma problemlerine uygun çözüm önerileri geliştirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve tecrübelerini arazi ve laboratuvar çalışmalarında uzman düzeyinde kullanır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Arkeoloji alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde çalışma ve projeler yürütür. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Koloni çağını hazırlayan faktörler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Assur ile Kaniş arasındaki ticaret sistemi ve diğer Anadolu kentlerinin bu sistemle ilişkileri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Yazılı belgeler ışığında tarihi coğrafya ve Karum ile Wabartumlar Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Assur Ticaret Kolonileri Çağı mimarisi Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Seramik ve küçük buluntular Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Gliptik Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Hitit devletinin kurulmasını sağlayan etmenler Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara sınav ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hitit siyasi tarihi ve kralların icraatları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Hitit devletinin Çukurova ve Kuzey Suriye politikaları makale okunması ve eleştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Hitit kentleri ve mimarisi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Hitit propagandasıyla ilgili veriler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Hitit seramiği ve küçük buluntular Konuyla ilgili makalelerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Hitit devletinin yıkılışı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 genel değerlendirme Soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yıl sonu sınavı ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yıl sonu sınavı ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS