EMG12P700 Dönem Projesi

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EMG12P700
Ad Dönem Projesi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Enstitü Proje
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATİCE DÜZAKIN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Dönem projesi, öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle çalışma süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu

Notlar

Ders Notu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Derslerde edindikleri bilgi ve becerilerileri proje çalışmalarında kullanır
ÖÇ02 Proje konusuyla ilgili literatürlere ulaşır ve irdeler
ÖÇ03 Bir sistemi, sistem bileşenini veya bir süreci tasarlar
ÖÇ04 Proje kapsamında elde edilen verileri işler ve yorumlar
ÖÇ05 Proje çalışmalarını yazılı ve sözlü olarak sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Finans fonksiyonunun temel kuramsal modellerini ve sayısal yöntemlerini tanımlayıp kullanım amaçlarını açıklar. Ayrıca her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mali şirketlerin stratejik ve operasyonel planlarının analiz edilebilmesini sağlar ve ortaya çıkan sorunlarda çözüm bulunması için yeterli bilgi birikimi oluşturur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Finansal yönetimde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Finansal yönetimde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin uygulanması sonucunda elde edilen bulguların nasıl yorumlanacağını öğretir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaşılan işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mali tabloları doğru analiz ederek mali işletmeler için en uygun sonuca ulaşılmasını sağlar 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı teşvik eder
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alan ile ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanmayı, elde ettiği bilgileri sentezlemeyi ve etkin biçimde sunmayı öğretir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Geleneksel yaklaşımın yöntemleri sorgular; gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçenin ve bunun yanında en az bir yabancı dilin akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanmasını sağlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bankacılık sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun finansal yönetim yaklaşımının yöntemini belirler ve uygular. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sermaye Piyasalarını; araçlarını ve kurumlarını tanıtarak, kişinin sahip olduğu BIST ve Dünya Borsaları ile ilgili geniş bilgiyi, kendi alanında en iyi şekilde kullanmasına yardımcı olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje hazırlık aşamasının değerlendirilmesi Danışman ile karşılıklı tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Proje konusunun belirlenmesi Danışman ile karşılıklı tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Literatür taraması Danışman ile karşılıklı tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Araştırma konusunun belirlenmesi Danışman ile karşılıklı tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Belirlenen konuya ilişkin literatür taraması Danışman ile karşılıklı tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 İçerik oluşturulması Danışman ile karşılıklı tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Proje yazımına başlanması Danışman ile karşılıklı tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Proje sürecinin değerlendirilmesi Danışman ile karşılıklı tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Sürece ilişkin eksikliklerin tamamlanması Danışman ile karşılıklı tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Çıktıların değerlendirilmesi Danışman ile karşılıklı tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Sonucun yazılması Danışman ile karşılıklı tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 İlk değerlendirme Danışman ile karşılıklı tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Eksikliklerin tamamlanması Danışman ile karşılıklı tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Son kontrol Danışman ile karşılıklı tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:12